شناسهٔ خبر: 41860145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه خانواده نیست

امیرآبادی فراهانی گفت: کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی ظرفیت‌های لازم برای تمرکز بر موضع خانواده و جمعیت را دارند و شاید نیازی به تشکیل یک کمیسیون ویژه نباشد.

صاحب‌خبر -

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده گفت:کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می‌توانند به مسأله جمعیت و ازدواج تمرکز کنند، چرا که هر دوی این کمیسیون‌ها دارای کارگروه‌های مرتبط هستند.

وی افزود: بر اساس ماده ۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان حق دارند که برای شکل‌گیری کمیسیون‌های ویژه تقاضا دهند و نمایندگان باید تشخیص دهند که نیازی به تشکیل مجموعه‌ای جدید وجود دارد با خیر.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: قطعا مسأله ازدواج و خانواده امری مهم است، اما به نظرم کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی ظرفیت‌های لازم برای تمرکز بر این مسأله را دارند و شاید نیازی به تشکیل یک کمیسیون ویژه نباشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: معتقدم که تشکیل کمیسیونی برای فضای مجازی لازم است، چرا که این فضا به اندازه فضای حقیقی وسعت دارد.

وی ادامه داد: قرار شد که کمیسیون فرهنگی طرحی برای جمعیت و خانواده به صحن مجلس بیاورد و اگر جامع بود و مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت، تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده منتفی خواهد شد.

امیرآبادی فراهانی گفت: با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر مسأله ازدواج و خانواده بسیاری از نمایندگان نگران هستند و کاملا حق دارند. اگر احساس کنیم که کارگروهی می‌تواند این رسالت را به درستی دنبال کند قطعا آن را تشکیل خواهیم داد. در صورتی که کمیسیون فرهنگی بتواند طرح جامعی ارائه کند، نمایندگان امضاهای خود را برای تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده پس خواهند گرفت.


انتهای پیام/

نظر شما