شناسهٔ خبر: 41859135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

برنامه وزارت برای تکمیل هیات‌مدیره قرمز‌ها

پرسپولیس بیش از یک‌سال است اعضای هیات‌مدیره خود را به‌صورت کامل دراختیار ندارد و از زمانی که تیم 5نفره مرحوم جعفر کاشانی، ایرج عرب، محمد رغبتی، مهرداد هاشمی و مهدی محمدنبی کارشان را در این باشگاه آغاز کردند حاشیه‌های زیادی حول‌وحوش سرخ‌ها ایجاد شد که البته در این بین سکوت وزیر هم در نوع خودش جالب بود.

صاحب‌خبر -

فرهیختگان: پرسپولیس بیش از یک‌سال است اعضای هیات‌مدیره خود را به‌صورت کامل دراختیار ندارد و از زمانی که تیم 5نفره مرحوم جعفر کاشانی، ایرج عرب، محمد رغبتی، مهرداد هاشمی و مهدی محمدنبی کارشان را در این باشگاه آغاز کردند حاشیه‌های زیادی حول‌وحوش سرخ‌ها ایجاد شد که البته در این بین سکوت وزیر هم در نوع خودش جالب بود. بعد از فوت جعفر کاشانی اتفاقات عجیب‌وغریب وزارت درخصوص باشگاه پرسپولیس به اوج خود رسید و با اینکه خیلی‌ها در انتظار این بودند که محمدحسن انصاری‌فرد به هیات‌مدیره اضافه شود، یک پزشک که هیچ ارتباطی هم با فوتبال نداشت به‌عنوان عضو علی‌البدل به ریاست هیات‌مدیره یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیا دست پیدا کرد.

‌جالب‌تر اینکه بیش از یک‌سال از زمانی که ایرج عرب از حضورش در باشگاه پرسپولیس انصراف داده و استعفای رسمی‌اش را به وزیر ورزش ارائه کرده است اما حتی پاسخی به این استعفا داده نشد تا مبادا به وزارت فشار آورده شود که شخص جدیدی را جایگزین فرد مستعفی کند. این اما پایان هیاهوی هیات‌مدیره پرسپولیس نبود و در این اتفاقات رخ‌داده قهر و آشتی‌های مهرداد هاشمی هم برای خودش داستانی داشت و هربار هم گمانه‌زنی رسانه‌ها درخصوص برخورد وزیر ورزش با این فرد به‌واسطه حاشیه‌هایی که ایجاد کرده، بدون هیچ عکس‌العملی ازسوی وزارت همراه می‌شد تا مشخص شود هیچ عزمی برای سروسامان دادن به این اوضاع بلبشوی سرخ‌ها وجود ندارد. در پایان هم که حضور نبی در فدراسیون فوتبال یک عضو دیگر را هم از هیات‌مدیره پرسپولیس گرفت تا این باشگاه بزرگ با 3 عضو کار خود را پیش برده تا آنها برای یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایران تصمیم بگیرند.

پایان سلطنت 3 نفره تا پایان هفته

هربار افرادی از وزارت که با سوال خبرنگاران درخصوص تعیین‌تکلیف برای هیات‌مدیره پرسپولیس مواجه می‌شدند وعده روزهای آتی را برای مشخص شدن اعضای جدید و شکل گرفتن هیات‌مدیره کامل و 5نفره می‌دادند و البته هر مرتبه هم این اتفاق رخ نمی‌داد تا برای خیلی‌ها سوال ایجاد شود که چرا وزارت نمی‌خواهد تکلیف پرسپولیس را روشن کند؟!

برخی بر این باور بودند که سلطانی‌فر علاقه زیادی دارد تا رسول‌پناه به‌عنوان مدیرعامل کارش را در پرسپولیس ادامه دهد و افراد موردنظر وزارت این اتفاق را نمی‌پذیرفتند و همین اختلاف باعث شد این تغییرات به درازا کشیده شود. با توجه به اینکه رسول‌پناه تمام کارهای باشگاه را با هماهنگی شخص وزیر انجام می‌دهد، سلطانی‌فر خیلی دوست دارد که همین دوست قدیمی کارها را در باشگاه پیش ببرد که البته چندان ممکن به‌نظر نمی‌رسد. با این حال ظاهرا وقت اضافه شدن افراد جدید به هیات‌مدیره قرمزها رسیده است. دیروز یک منبع موثق نزدیک به باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «اگر اتفاق خاصی رخ ندهد تا پس‌فردا لیست جدید اعضای هیات‌مدیره باشگاه اعلام می‌شود. مراحل اداری نفرات منتخب وزارت چند روزی است که آغاز شده و ظرف همین یکی‌دو روز به پایان می‌رسد و اگر مشکلی در این راه به وجود نیاید نهایتا تا سه‌شنبه ترکیب جدید هیات‌مدیره آغاز به‌کار می‌کند.»

چه کسانی تایید نهایی شدند؟

همان‌طور که از ماه‌ها قبل گمانه‌زنی درخصوص نفرات جدید هیات‌مدیره پرسپولیس آغاز شد، یک‌سری نام‌ها مطرح شد که از آنها به‌عنوان گزینه‌های وزارت ورزش یاد می‌شد. حالا هم شنیده می‌شود نام‌هایی که در وزارت به تایید نهایی رسیده و قرار است به‌زودی معرفی شوند کاملا مطابق پیش‌بینی بوده و نام غافلگیرکننده‌ای میان آنها دیده نمی‌شود. براساس اخباری که منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس دراختیار «فرهیختگان» قرار داده‌اند محمد علیپور رئیس پیشین سازمان ورزش وزارت نفت و سیدمحمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ نفراتی هستند که از شانس بالایی برای حضور در لیست نهایی وزیر برخوردار هستند.

هاشمی در هیات‌مدیره ماندنی شد!

برخی گمانه‌زنی‌ها از آن حکایت می‌کرد که در لیست جدید اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس دیگر شاهد حضور سیدمهرداد هاشمی نباشیم و دلیل این اتفاق هم قهر و آشتی‌هایی است که این عضو هیات‌مدیره در زمان حضورش در پرسپولیس داشت و حاشیه‌های زیادی را برای این باشگاه ایجاد می‌کرد اما حالا شنیده می‌شود هاشمی بنابه دلایلی در هیات‌مدیره پرسپولیس باقی خواهد ماند.

البته وزیر نفر سومی را هم برای پیوستن به هیات‌مدیره درنظر دارد که ظاهرا از شورای شهر می‌آید و اگر نظرش درخصوص هاشمی تغییر کند ممکن است این فرد شورای شهر تهران نیز به ترکیب هیات‌مدیره پرسپولیس اضافه شود.

حضور آقای شهردار و ارتباطش با ورزشگاه شهیدکاظمی!

سیدمحمد فیاض که به‌عنوان شهردار در منطقه 18 تهران مشغول به فعالیت است یکی از نفراتی است که کاندیدای حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس است و احتمال حضورش در لیست نهایی وزیر که چند روز آینده معرفی می‌شود، زیاد است.

نکته جالب این انتخاب اینجاست که بدانید این فرد در همان منطقه‌ای شهردار است که ورزشگاه شهیدکاظمی، محل تمرین این روزهای باشگاه پرسپولیس قرار دارد! حالا این ذهنیت ایجاد شده که با توجه به اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت ورزش برای انتقال سند مالکیت ورزشگاه شهیدکاظمی به پرسپولیس به وجود آمده، ممکن است این انتخاب نوعی مراوده بین شهرداری و وزارت ورزش باشد برای اینکه ورزشگاه محبوب هواداران سرخ به اموال این باشگاه در جریان خصوصی‌سازی اضافه شود.

مدیرعامل جدید یا ادامه کار با رسول‌پناه؟

یکی از مواردی که بعد از انتخاب نفرات جدید باید مورد بررسی قرار بگیرد بحث مدیرعاملی باشگاه است که خیلی‌ها معتقدند با نظر اعضای جدید و البته سیدمهرداد هاشمی، فرد جدیدی هدایت باشگاه را دراختیار می‌گیرد و البته ویدئویی که سیدمهرداد هاشمی برای قهرمانی پرسپولیس آماده کرده بود و درنهایت در رسانه رسمی این باشگاه منتشر نشد هم به این شایعه قوت می‌بخشد که قرار است تغییراتی در باشگاه ایجاد شود.

هاشمی در این ویدئو گفته بود: «امیدوارم یک‌روزی تیم مدیریتی بیرون این مستطیل سبز هم تکمیل بشه و با وفاق و همدلی و صفا و صمیمیت و شفافیت مدیریت خیلی زیباتری کنار این تیم قرار بگیره و موجبات افتخارات بیشتر در آسیا را فراهم کنه. خسته نباشید، تبریک می‌گم و دست همه درد نکنه، بدرود.»

با این حال ارتباط خوب رسول‌پناه با وزیر کمی ذهن‌ها را از تغییر سکاندار هدایت باشگاه دور می‌کند، هرچند زمان زیادی نباید برای دریافت پاسخ این سوال انتظار کشید.

نظر شما