شناسهٔ خبر: 41859037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیات سنتی میبد با رعایت پروتکل بهداشتی کاروان شادی به راه انداخت

یزد- ایرنا- هیات سنتی میبد در شامگاه عیدغدیرخم با استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کاروان شادی به حرکت درآورد و افراد با خواندن اشعاری در مدح امیرالمومنین علی(ع) مسیر بین مسجد مهدیه تا امامزاده سید صدرالدین قنبر این شهر را طی کردند.

صاحب‌خبر -

امام جماعت مسجد جامع میبد شنبه شب در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای دومین سال متوالی است که این مراسم توسط هیات سنتی این شهر با هدف ترویج و بزرگداشت غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی امامی افزود: برای اینکه برگزاری این مراسم سنتی فراموش نشود سعی شد با وجود وضعیت کرونا این برنامه مذهبی با توزیع ماسک و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی اظهار کرد : در برگزاری نماز جماعت هم رحل‌های قرآن با فاصله در مسجد گذاشته‌ شد و نمازگزاران با رعایت فاصله اجتماعی نمازجماعت را به جا ‌آوردند.

توزیع بسته فرهنگی ، نذری‌های بسته‌بندی شده و اجرای مداحی و نمایش شاد از جمله برنامه‌های این مراسم بود که پس از پایان حرکت کاروان در مسجد جامع میبد برگزار شد.

هیات سنتی میبد هر ساله در دهه محرم نیز هر شب مسیر بین مسجد مهدیه تا امامزاده سید صدرالدین قنبر را با خواندن اشعار مخصوص هر شب طی می‌کنند و بعد از رسیدن به امامزاده و حرکت جمعی در صحن جلوی امامزادهبه اجرای مراسم « شاه حسن ،شاه حسین » می‌پردازند.

این هیات متشکل از هیات‌های « بشنیغان ، کوچُک و میبد بالا» است.

همچنین به جز حرکت کاروان شادی غدیر ، گروه سرود نوجوانان عاشورایی ناحیه مقاومت بسیج میبد نیز در روز عیدغدیر و ۲ روز قبل از آن در  خیابان‌های شهر به حرکت درآمدند و به اجرای برنامه سرود خوانی همراه با اهدای بسته های فرهنگی پرداختند.

هزینه برگزاری کاروان اشراق به تهیه بسته‌های معیشتی اختصاص یافت 

همچنین برنامه کاروان اشراق میبد که به مدت چند سال در میبد برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با حرکت از حسینیه قاسم بن الحسن(میدان شهرداری) مسیری را به سمت حسینیه بزرگ فیروزآباد طی کرده و در آنجا برنامه حجه الوداع پیامبر (ص) را به صورت نمادین بازسازی می‌کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (شنبه) گفت: تاکنون ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۳۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، این تعدا  به ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند  که از این تعداد  یک هزار و ۴۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: تاکنون ۲۸۲ هزار و ۱۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۱۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۶۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند و شرایط در استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در حالت هشدار است.

نظر شما