شناسهٔ خبر: 41857984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۱۸ مرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام،سرهنگ علیرضا بیگلری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان ایلام، ضمن ارائه گزارش مقایسه‌ای از عملکرد چهار ماهه اول سال ۹۸ با چهار ماهه اول ۹۹، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع استان کاهش یافته است.

وی افزود: افزایش گرمای هوا موجب مستعد شدن پوشش خشک جنگل‌ها و مراتع و اراضی ملی برای آتش سوزی شده است؛ لذا تمامی نیروهای منابع طبیعی استان در حالت آماده باش برای مقابله با هرگونه حریق احتمالی هستند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۶۵۳۹ نفر  
 
محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۶۵۳۹ نفر افزایش یافت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

دعوت بهزیستی ایلام برای شرکت مردم در گام دوم پویش کمک مومنانه 

زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به آغاز پویش همدلی مومنانه همزمان با عید غدیر خم، گفت: این پویش در قالب  ایران همدل از امروز عید غدیر خم تا پایان ماه صفر با شعار  کرامت علوی، شور حسینی اجرا می‌شود.

وی افزود: این پویش با توجه به شیوع کرونا و  در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای جامعه هدف بهزیستی، تهیه وسایل آموزشی و نوشت‌ افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان مددجو و همچنین تهیه اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز پیشگیری از کرونا برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان و سالمندان نگهداری می‌شوند اجرا می شود.

نجات ۳ گردشگر غیربومی در دره«ویژدرون» ایلام

علی‌اصغر علی‌اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر( EOC) مبنی بر مصدومیت یک نفر خانم در دره ویژدرون که از افراد غیر بومی و با گروه دره نوردی به این دره ورود کرده بود، بلافاصله تیم واکنش سریع و کوهستان این جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه در زمان حضور نجاتگران این جمعیت در دره با ۲ مصدوم دیگر که به دلیل عدم امکان ارتباط با مراکز امدادی گرفتار شده بودن مواجه و تعداد مصدومین به ۳ نفر رسیدند که کار انتقال این مصدومین به خارج دره و نقطه دسترسی بالگرد با مشکلات زیادی مواجه شد.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما