شناسهٔ خبر: 41857906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد هنگ کنگ از تحریم‌های آمریکا علیه مقامات این منطقه

هنگ کنگ تحریم‌های آمریکا علیه مقامات این منطقه را شرم آور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، هنگ کنگ تحریم‌های آمریکا علیه کری لَم، فرماندار کل و شماری از مقامات عالی این منطقه را محکوم کرده و آن را شرم آور و وقیح توصیف کرد.

بر این اساس، واشنگتن، کری لم را به محدود کردن آزادی‌های مدنی و تعویق انتخابات پارلمانی آتی هنگ کنگ به بهانه بحران همه گیری ویروس کرونا متهم می‌کند. دفتر نمایندگی دولت چین در هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌هایی که واشنگتن علیه شماری از مسئولان هنگ کنگ اعمال کرده است، بیانگر نیات خبیث آمریکا در حمایت از اشخاصی است که مخالف دولت چین هستند و فتنه و هرج و مرج در هنگ کنگ ایجاد می‌کنند.

خانم کلاودیو مو، از نمایندگان مخالف در شورای قانونگذاری هنگ کنگ در این باره گفت: هنگ کنگ بین اختلافات چین و آمریکا گیر افتاده است. هم آمریکایی‌ها و هم چینی‌ها برای هنگ کنگ خط و نشان می‌کشند. ما از بیرون، هدف تحریم (های آمریکا) قرار گرفته ایم و در داخل نیز، چین سیاست‌های خود را در مورد هنگ کنگ سخت‌تر و شدیدتر می‌کند. ما نمی‌دانیم که سرنوشت مان چه خواهد شد.

روز جمعه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، از تحریم ۱۱ نفر در ارتباط با موضوع هنگ کنگ خبر داد. او در پیام توئیتری مداخله‌جویانه خود نوشت: ما ۱۱ نفر را که مسئول از میان بردن خودمختاری هنگ ‌کنگ هستند در لیست تحریمی قرار می‌دهیم. ما در برابر این موضوع که مردم هنگ‌ کنگ از سرکوب وحشیانه حزب کمونیست چین و عاملان آن رنج می‌برند، ساکت نخواهیم نشست.

«کری لم»، رئیس منطقه خودمختار  هنگ‌ کنگ، یکی از ۱۱ نفری است که در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما