شناسهٔ خبر: 41854486 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

18 مرداد 1399:

شمار جانباختگان کرونا در فارس به مرز ۶۰۰ نفر رسید

بر اساس آخرین آمار‌های مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس، تاکنون تعداد جانباختگان این بیماری در استان، به مرز ۶۰۰ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین روند بیماری کرونا در استان فارس در استودیو سلامت فارس، اظهار کرد: طی دیروز تاکنون، ۱۱ هم استانی دیگر جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست دادند که با این تعداد، مجموع جانباختگان این بیماری در فارس، به ۵۹۹ نفر رسیده است.

او با اشاره به بررسی ۲۲۵ هزار و ۷۸۵ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس، اضافه کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان فارس تاکنون، ۳۵ هزار و ۷۷۱ مبتلا شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی، به بستری ۹۰۹ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان اشاره کرد که از این تعداد، ۱۰۷ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بهبودیافتگان این بیماری که از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۳۲ هزار و ۵۶۵ نفر دانست.

او، از عموم مردم استان خواست تا به عنوان راهکار مهم حفاظت در برابر بیماری کرونا نکات بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما