شناسهٔ خبر: 41854274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی در سواحل مکران

مسئولان دستگاه‌های مختلف شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری در محدوده سواحل مکران از ۲۴ ساعت گذشته پس از هشدارهای هواشناسی مبنی بر توفان، رعد و برق و باران به حالت آماده‌باش درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نشست‌های جداگانه ستاد مدیریت بحران در پی هشدارها و اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی حاره‌ای و مونسون به جنوب شرق کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های عضو این ستاد در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری برگزار شد.

به گفته معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار این نشست به منظور ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد بحران و بررسی کمبودها و مشکلات این مجموعه و همچنین هماهنگی‌های لازم برای آمادگی و اقدام بموقع و سریع جهت مقابله با بحران احتمالی برگزار شد.

رحمدل بامری افزود: در این نشست مقرر شد کارگروه‌های ستاد بحران شهرداری‌های چابهار، پلان و دهیاران در روستاهای مختلف نسبت به بازدید مسیل‌ها، کانال‌ها و نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد اقدام کنند. دفتر امور روستایی و شوراها استانداری نیز براساس اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی ومدیریت بحران به دهیاران هشدار داده شده است.

معاون عمرانی فرماندار چابهار گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ١٠ صادر شده اداره کل هواشناسی استان در خصوص‌ ورود سامانه بارشی همراه با رگبار، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و مسیل‌ها از روز جمعه تا اواخر وقت یکشنبه در سطح استان و شهرستان ضرورت دارد

عادل عفتی بیان کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدارهای سازمان‌های مربوطه در زمان فعالیت سامانه بارشی از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان از سفرهای غیر ضروری و تردد جاده‌ای با احتیاط کامل رفتار کنند.

معاون عمرانی فرماندار چابهار خاطرنشان کرد: کشاورزان هم تمهیدات لازم را در صورت سیلاب رودخانه تدارک ببیند تا از خسارت احتمالی جلوگیری شود، همچنین اعضای ستاد بحران، بخشداران و دهیاران ضمن آمادگی کامل تا سامانه جوی در محل حوزه استحفاظی حضور داشته باشند.

ستاد مدیریت بحران کنارک به حالت آماده باش است

فرماندار کنارک نیز گفت: ستاد مدیریت بحران به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

حمیدالدین یوسفی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه قوی بارش در نوار ساحلی، ستاد مدیریت بحران شهرستان برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: تمام مدیران تا پایان بحران در کنارک حضور داشته باشند و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهاد کشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار دهند.

فرماندار کنارک ادامه داد: صیادان از رفتن به دریا تا اطلاع بعدی خودداری کنند، در صورت نیاز و تشخیص شیلات تمامی قایق‌ها در سواحل این شهرستان به جای امان منتقل شوند.

یوسفی خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی با همکاری شرکت‌های خصوصی مستقر در کنارک نسبت به ارسال دستگاه‌های لجستیک به مناطق موردنیاز اقدام کنند.

نظر شما