شناسهٔ خبر: 41853667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند:

خبرگزاری شبستان حضوری پررنگ‌تری در انتقال مباحث دینی و ارزشی به جامعه داشته باشند

طمیمیان نقش خبرگزاری شبستان را در انتشار و انعکاس اخبار دینی، مذهبی، فرهنگی، ارزشی و مسجدی مثبت ارزیابی کرد و گفت: از این خبرگزاری می‌خواهیم همچنان فعالیت بیشتر و حضوری پررنگ‌تری در بحث انتقال مباحث دینی و ارزشی به جامعه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

«قدرت الله طمیمیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه رسانه‌ای منطقه آزاد اروند و تبریک عید غدیر اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که باید ما در خصوص فرهنگ‌سازی در جامعه انجام دهیم، تروج و تبلیغ بر اساس چارچوب و معیارهای دینی و ارزشی در بحث فرهنگ دینی است.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اصحاب رسانه نیز می‌توانند در این بخش بسیار اثرگذار و موثر باشند، چرا که وقتی ما در مسیری که گام برمی‌داریم اگر بخواهیم راه درستی را انتخاب کنیم می‌توانیم در تدوین آن از طریق رسانه‌ها تاثیر بسزایی در جامعه داشته باشیم.

 

وی رسانه‌ها را یکی از ارکان بسیار مهم فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ عمومی و دینی دانست و اضافه کرد: اصحاب رسانه می‌توانند هم‌ صدای کسانی که در بخش فرهنگ کار می‌کنند را به گوش مردم برسانند و هم با انعکاس مشکلات جامعه از مسئولان مطالبه‌گری کنند.

 

طمیمیان به تهاجمات فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین‌گریزی اشاره کرد و اذعان داشت: مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ به وضوح به این مهم تحت عناوین مختلف از جمله شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی ورود مستقیم و جدی کردند؛ رسانه‌های ما نیز با شفاف‌سازی موضوعات، ابهام‌زدایی و انعکاس اصل دینی و اسلام ناب محمدی به جوانان می‌توانند پیام‌هایی را مخابره و از دین‌گریزی جلوگیری کنند.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید جوانان را با اصل دین و اسلام محمدی آشنا کنند ادامه داد: رسانه‌ها یکی از ارکان بسبار مهم برای کشاندن جوانان به سمت دین هستند و در این زمینه باید تلاش مضاعفی را انجام دهند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نقش خبرگزاری شبستان در انتشار و انعکاس اخبار دینی، مذهبی، فرهنگی، ارزشی و مسجدی منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما با این خبرگزاری آشنایی، تعامل و افتخار همکاری بسیار خوبی را داریم و در منطقه آزاد اروند در بحث مباحث دینی و ارزشی به خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

 

وی ابراز کرد: خوشبختانه از زمان تشکیل ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در منطقه آزاد اروند خبرگزاری شبستان به خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله مساجد، دینی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه فعالیت داشته است.

 

طمیمیان یاد آور شد: از خبرگزاری شبستان می‌خواهیم همچنان فعالیت بیشتر و حضوری پررنگ‌تری در بحث انتقال مباحث دینی و ارزشی به جامعه داشته باشد.

 

پایان پیام/660

نظر شما