شناسهٔ خبر: 41852826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۱۸ مرداد

دستگیری عامل انفجار بمب صوتی در زاهدان/ غدیر، بطلان جدایی دین از سیاست

دستگیری عامل انفجار بمب صوتی در زاهدان، بهترین آموزش های رزمی و جهادی در دانشگاه افسری امام علی(ع) داده می شود، غدیر، بطلان جدایی دین از سیاست، تبیین صحیح غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت مسلمانان می شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، دستگیری عامل انفجار بمب صوتی در زاهدان،  بهترین آموزش های رزمی و جهادی در دانشگاه افسری امام علی(ع) داده می شود،  غدیر، بطلان جدایی دین از سیاست، تبیین صحیح غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت مسلمانان می شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۸ مردادماه است.

دستگیری عامل انفجار بمب صوتی در زاهدان

عامل انفجار بمب صوتی در مسیر خودروی نیروی انتظامی در زیباشهر زاهدان، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد. ۱۵ مرداد ماه جاری، در پی انفجار بمب صوتی در مسیر گشت انتظامی در شهرستان زاهدان تعداد چهار نفر از پرسنل ناجا بطور سطحی آسیب دیده و به یک دستگاه خودرو خسارت وارد شد.

 

بهترین آموزش های رزمی و جهادی در دانشگاه افسری امام علی(ع) داده می شود

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی (ع) با بسیاری از واژگان ارزشی همچون ایثار، فداکاری، جهاد، مقاومت،شهادت، معنویت محوری مانوس است، اظهار کرد: دانشجو در این دانشگاه از بدو ورود، فعالیت ها و مهارت هایی که در مراکز آموزشی دیگر نیست را  فرا می گیرد و در طول این مدت اقلیم های متفاوت همچون جنگل، کوهستان، دشت، کویر را با تمام وجود تجربه می کند.

وی افزود: دانشجو در این دانشگاه باید اردوگاه های تابستانی و زمستانی را پشت سر بگذارد و واحدهای علمی خود را پاس کرده و نگهبانی، گشت و پاسداری دهد و شرایط سخت را از آغاز تا پایان کار تجربه کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خاطرنشان کرد: کار در این دانشگاه جهادی و کار فرماندهان مدیریت جهادی است و کار اساتید یک جهاد علمی بوده و همه این ها دست به دست هم می دهد تا افسر جوان برای انجام ماموریت سنگین آماده شود.

امیر سرتیپ دوم فولادی با بیان اینکه برای دانشجویان این دانشگاه ۲ موضوع مهم و اساسی است، یادآور شد: موضوع نخست، حفظ انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور است که از ماموریت‌های این دانشگاه بعنوان اساس ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

 

بزرگداشت و تبیین صحیح غدیر موجب وحدت، اقتدار و عزت مسلمانان می شود

حجت الاسلام «سید ضیاء الدین آقاجانپور» با اشاره به اهمیت غدیر و لزوم ترویج آن در جامعه، اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد غدیر باید به نوعی باشد که دهه غدیر در میان مردم و جامعه پررنگ‌تر باشد.

وی با بیان اهمیت این عید بزرگ نزد نبی مکرم اسلام(ص) گفت: ما در تاریخ پیامبر(ص) و شادی های آن، روزی را نمی یابیم که پیامبر گفته باشد: «به من تبریک بگویید»، حتّی روز ازدواجش و روز هجرتش از مکّه به مدینه و رهایی از چنگال مشرکان و روز فتح مکّه و پیروزی مسلمانان؛ ولی روز غدیر مکرّر می فرمودند: «به من تبریک بگویید»؛ زیرا پیامبر(ص) عظمت این روز را به خوبی درک می کرد و از شرافت این خاطره و برتری داشتن این عید بر سایر اعیاد آگاه بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: بی‌تردید واقعه غدیر خم فقط یک رویداد تاریخی نیست. بلکه حادثه‌ای بزرگ برای حفظ دستاوردهای بعثت همه پیامبران الهی و خصوصاً پیامبر (ص) قلمداد می‌شود. به تعبیر دقیق‌تر استمرار خط و آموزه‌های نبوت است که جریان رسالت را به امامت پیوند می‌دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد.

وی با بیان اینکه شهرک های مسکونی نیروهای مسلح  و تجمیع خانواده ها دارای ظرفیت بزرگی در بزرگداشت این دهه عظیم هستند گفت: بستر و زیر ساخت های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه این اعیاد بزرگ و با عظمت در شهرک های مسکونی نیروهای مسلح کاملاً آماده است و متولیان فرهنگی می بایست از این ظرفیت گرانسنگ و با ارزش نهایت بهره برداری را در شناساندن غدیر و اهمیت آن بویژه برای نسل نوجوان و جوان به کار بندند.

 

رهبری: جنایات قدرت‌های استکباری، چندین کتاب می‌شود

پیام رهبر انقلاب که به مناسبت سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما در فضای مجازی منتشر شد به این شرح است:

آمریکا در ماه اوت ۱۹۴۵ با یک بمب اتمی در شهر هیروشیما به طور فوری و انی، صد هزار نفر را کشت! طبیعت ارتش استکباری، بی دین، بی خدا و فاقد اخلاق آمریکا این است. اگر کسی بخواهد راجع به جنایات ارتش‌های قدرت‌های استکباری حرف بزند، چندین کتاب می‌شود نوشت و باید نوشت.

 

غدیر، بطلان جدایی دین از سیاست

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم یادداشتی اختصاصی برای باشگاه خبرنگاران جوان نوشت که به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیرالمومنین واولاده المعصومین (سلام الله تعالی علیهم)

در آغاز برخود لازم می‌دانم، روایاتی از جانب پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در مدح و فضائل وشان امام (علی علیه السلام) زینت بخش این یادداشت باشد:

پیامبر اکرم (ص): لَوْ أَنَّ اَلْغِیَاضَ أَقْلاَمٌ وَ اَلْبَحْرَ مِدَادٌ وَ اَلْجِنَّ حُسَّابٌ وَ اَلْإِنْسَ کُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ.

اگر همه درختان باغ‌ها قلم شوند و تمام دریا‌ها مرکّب و جوهر، و جن‌ها حسابگر و انسان‌ها نویسنده گردند، نمی ‏توانند فضایل علی (ع) را شمارش کنند.

بحار الانوار، ج ۲۸، ص ۱۹۷

علیٌّ مِنّی بِمنزِلةِ رَأسی مِن بَدَنی.

علی (ع) برای من، هم‌چون سر من است برای پیکر من. (کنزالعمال، ج ١١، ص ٦٠٣)

لَو أنَّ السَمواتِ وَالأرضَ وُضِعَت فی کفّة میزانٍ وَ وُضِعَ ایمانُ عَلیٍّ فی کفَّةِ میزانٍ لَرُجِّحَ ایمانُ عَلِیٍّ عَلَی السّموات وَالأرض.

اگر آسمان‌ها و زمین را در یک کفة ترازو بگذارند و ایمان علی (ع) را در کفة دیگر، ایمان علی (ع) بر آسمان‌ها و زمین برتری خواهد یافت. (کفایة‌الطالب، گنجی شافعی، ص ٧٧ ـ کنزالعمال، ج ١١، ص ٦١٧)

یا عمّار! اِنْ رَأَیتَ علیاً قَد سَلَکَ وادیاً و سَلَکَ الناسُ وادیاً غیرَهُ فَاسلُکْ مَعَ عَلِیٍّ وَدَعِ الناسَ.

عمار! هر وقت دیدی که علی (ع) تنها به راهی می‌رود و همه مردم به راهی دیگر، تو مردم را واگذار و در مسیری برو که علی (ع) می‌رود. (کنزالعمال، ج ١١، ص ٦١٣)/

 

پایان پیام/50

برچسب‌ها:

نظر شما