شناسهٔ خبر: 41852549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون پیامبر اعظم (ص) رودبار جنوب:

توزیع یکهزار و ۵۰۰ پرس غذا در راستای اجرای پویش اطعام غدیر

عیسی سهرابی گفت: امروز هم زمان با عید غدیر، در راستای اجرای پویش اطعام غدیر یکهزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان ۴ روستا از توابع شهرستان رودبار جنوب توزیع شد.

صاحب‌خبر -

«عیسی سهرابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک عید غدیر با اشاره به این که دهه ولایت و امامت، جریانی الهی است که با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز شده است و با عید غدیر به عنوان خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت به کمال می رسد، گفت: یکی از اعمال پر فضیلت در عید قربان، قربانی کردن است» و یکی از اعمال خاص عید غدیر نیز اطعام است و به همین منظور پویش «قربانی در قربان، اطعام در غدیر» را با هدف توزیع گوشت قربانی میان مستمندان و اطعام آنها در عید غدیر را اجرا کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) گز سردی رودبار جنوب بیان کرد: امروز هم زمان با عید غدیر، یکهزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان ۴ روستا از توابع شهرستان رودبار جنوب توزیع شد.

وی اضافه کرد: خدا را شکر امسال فقرا، نیازمندان و ایتام از فضیلت قربانی در عید قربان بهره برده و همچنین از اطعام عید غدیر نیز بهره مند شدند.

عیسی سهرابی ابراز کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا اکثریت برنامه های کانون به صورت تبلیغ چهره به چهره و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) گز سردی رودبار جنوب عنوان کرد: یکی از برنامه های دهه امامت و ولایت، تبلیغ چهره به چهره غدیر با رعایت کامل نکات بهداشتی است و بر همین اساس درب منازل اهالی روستا رفته ضمن تبریک، تبیین غدیر و جایگاه امامت و ولایت به پسر بچه های هم نام با حضرت علی علیه السلام جوایزی اهدا کردیم.

وی ادامه داد: تکریم سادات یکی دیگر از برنامه های دهه امامت و ولایت متناسب با عید غدیر است که به همین منظور امروز برای عرض تبریک این عید سعید به دیدار سادات رفتیم.

سهرابی یادآور شد: همچنین به مناسبت عید قربان، عید عبودیت با همکاری کلیه مساجد در روستا و روستاهای اطراف، نذورات قربانی اعم از دام زنده، گوشت قربانی و کمک نقدی برای خرید قربانی، جمع آوری شده و با کمک طلاب و فعالان فرهنگی، این نذورات بین نیازمندان توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) گز سردی رودبار جنوب اظهار کرد: در همین راستا بیش از ۱۶ راس گوسفند قربانی با رعایت کامل نکات بهداشتی ذبح شده و گوشت های نذری پس از بسته بندی در بین نیازمندان و فقرای ۷ روستای تابعه رودبار جنوب توزیع شد و البته تهیه این تعداد قربانی با جلب کمک های مردمی و خیرین انجام شد.

وی افزود: علاوه بر این تعدادی سبد غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن و مرغ منجمد هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان تهیه شده و در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

سهرابی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های دهه امامت و ولایت، اقامه نماز عید قربان بود که با همکاری طلاب و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در روستاهای محروم فاقد مسجد، این نماز پر فضیلت اقامه شد.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) گز سردی رودبار جنوب عنوان کرد: آذین بندی مسجد و محله متناسب با دهه امامت و ولایت و پخش مولودی از گلدسته های مسجد از سایر برنامه های کانون در این دهه مبارک است.

وی در خاتمه، ابراز کرد: دهه امامت و ولایت  را محضر شما خوبان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم ان شاءالله عیدی همگی ما فرج و ظهور فرزند زهرای مرضیه (س) باشد.

پایان پیام/586

نظر شما