شناسهٔ خبر: 41848759 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

فروش فوری ساینا در بازار خودروهای کارکرده با خودرو45

بخش تبلیغات

شرکت خودرو45 با سابقه فروش فوری خودروهای کارکرده مشتریان در شرایط امن، با سهولت و سرعت بالا این تضمین را به مشتریانش می‌دهد که پس از یکبار تجربه فروش خودرو کارکرده‌شان با این شرکت، دیگر به روش‌های دیگر فروش فکر نکنند.

صاحب‌خبر -

 فروش خودرو کارکرده سایپا ساینا در بازار ایران کاری نسبتا ساده و به اصطلاح روتین به شمار می‌آید؛ به‌ویژه آنکه سدان جمع و جور ساینا یکی از پرتیراژترین خودروهای تولیدی توسط کارخانه‌های داخلی بوده و به‌عنوان یک محصول نسبتا اقتصادی دردسترس قشر کثیری از مشتریان داخلی قرار گرفته است. از سویی دیگر اما در همین بازار ساده در خرید و فروش خودروهای داخلی، همواره سودجویانی حضور دارند که در کمین معامله خودروهای با قیمت مناسب و کسب سود مطلوبشان هستند که گاه این امر به ایجاد تنش در بازار یا مدل‌های خاصی از خودروها منجر می‌شود.

 معرفی سایپا ساینا

سایپا ساینا نمونه فیس‌لیفت خودرو تیبا است که بر پلتفرم به‌روزرسانی شده پراید استوار شده و به‌عنوان یکی از خودروهای جایگزین پراید وارد سبد محصولات شرکت سایپا گردیده است. چند سال پس از ارائه خودرو تیبا، شرکت سایپا تصمیم به ارائه نسخه‌ای جذاب‌تر و زیباتر از این محصول به بازار گرفت که نتیجه آن به عرضه مدل ساینا در سال در زمستان ۹۵ منجر شد.

شرکت سازنده ابتدا ساینا را در دو مدل SX و EX به دست مشتریان داخلی رساند اما پس از مدتی نسخه پایه SX که فاقد حسگر پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی، شیشه برقی عقب و تهویه دیجیتال بود را کنار گذاشت و در عوض به تولید مدل به اصطلاح فول آپشن EX این سدان کوچک ادامه داد.

طراحی ظاهری سایپا ساینا

همان‌طور که انتظار می‌رود شرکت سایپا به جز اعمال تغییراتی در نمای جلو و پشت ساینا نسبت به مدل تیبا، تغییرات اساسی دیگری را بر بدنه محصول جدیدتر خود اعمال نکرده است. بااین‌حال تحولات صورت گرفته در نمای روبه‌رو و پشت سایپا ساینا موجب به وجود آمدن چهره‌ای به مراتب زیباتر، اسپرت‌تر و جوان پسندتر برای ساینا نسبت به مدل تیبا شده و دیگر از آن چهره گنگ و نه چندان خوشایند تیبا در مدل ساینا اثری مشاهده نمی‌شود.

چراغ‌های جلو به فرمی کشیده درآمده و حالتی اخم‌آلود به چهره ساینا بخشیده‌ است. طراحی سپر و دریچه هواکش و قاب‌های مه شکن آن نیز موجب جذاب‌تر شدن نمای چهره سایپا ساینا شده است. در نمای بغل تغییرات چندانی نسبت به تیبا مشاهده نشده و برخی جزئیات نسبت به گذشته تغییر کرده تا شاهد شمایلی به‌روزتر در پروفیل جانبی ساینا باشید؛ اما نمای عقب ساینا نیز همان‌طور که اشاره شد به‌طور کامل تغییر کرده و با استفاده از چراغ‌های یک تکه با طراحی مناسب و هماهنگ با انواع جلو و همچنین تغییرات پدید آمده در سپر و در صندوق شاهد نمایی به مراتب زیباتر و به روزتر در بخش پشت سایپا ساینا هستیم. در مجموع باید عنوان داشت که نمای ظاهری ساینا بسیار جذاب‌تر از مدل‌های تیبا بوده و اقبال عمومی بیشتر نسبت به این خودرو نیز نشانگر این حقیقت بوده است

طراحی داخلی سایپا ساینا

پس از ورود به کابین سایپا ساینا متوجه خواهید شد که شرکت سایپا طبق معمول علاقه‌ای به تغییرات کلی نمای داخلی محصولات خود نداشته و تقریبا همان داشبورد، رودری‌ها صندلی‌ها و ... که در تیبا موجود بودند را به مدل ساینا نیز انتقال داده است. طراحی داشبورد به‌ویژه کنسول میانی آن جذابیت چندانی نداشته و اقتصادی بودن خود را از کیلومترها دورتر فریاد می‌زند. شکل نامناسب دریچه‌های تهویه نیز موجب زشت‌تر به‌نظر رسیدن نمای داخلی ساینا، تیبا و سایر محصولات این پلتفرم شده است.

 بااین‌حال طرح غربیلک فرمان سه شاخه ساینا حالتی اسپرت‌تر داشته و صفحه کیلومتر شمار پشت آن نیز در نوع خود مناسب به‌نظر می‌رسد. استفاده از تریم دو رنگ جلوه چندان جذابی برای نمای داخلی ساینا ایجاد ننموده است. فرم صندلی‌ها نیز چندان تغییر نکرده و در مسافرت‌های طولانی می‌تواند موجب خستگی و کوفتگی بدن سرنشینان شود؛ همچنین فضای داخلی سایپا ساینا جهت حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط فضای نسبتا کافی را فراهم آورده است اما سرنشینان بلندقد در ردیف عقب با محدودیت‌هایی از ناحیه فضای زانوها یا سر مواجه خواهند شد. صندوق عقب تیبا نیز فضای لازم جهت جا دادن وسایل یک مسافرت خانوادگی ۴ نفره را دراختیار می‌گذارد. در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی ساینا چه ازلحاظ کیفیت و چه ازلحاظ المان‌های کاربردی چندان هیجان‌انگیز به‌نظر نمی‌رسد اما بااین‌حال مشتریان بازار کم تنوع ایران می‌توانند پاسخ نیازهای اولیه خود را از کابین این خودرو دریافت کنند.

 آپشن ها و امکانات سایپا ساینا

سایپا ساینا مدل EX از آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی زیر بهره‌مند گردیده است: حسگر پارک عقب، توزیع نیروی ترمز ای بی دی، ترمز ضد قفل ABS، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با اسپیکرهای جلو و عقب، ۲ عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین، کمر کمربند ایمنی پیش‌کشنده سیستم تهویه دیجیتال، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته دستی، صندلی سرنشین با تنظیمات چهار حالته دستی، روکش صندلی پارچه‌ای و ایزوفیکس صندلی، آینه جانبی با تنظیم برقی.

 مشخصات فنی ساینا

خودرو ساینا نیروی مورد نیاز خود را از پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر دریافت می‌کند که درواقع نسخه به‌روزرسانی شده موتور پراید محسوب می‌شود. این پیشرانه هشت سوپاپ قادر به تولید ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است که موجب شده تا شتاب صفر تا صد ساینا به رقم ۱۲.۸ ثانیه برسد. حداکثر سرعت این سدان ۱۰۵۰ کیلوگرمی برابر با ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت بوده و حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز سوخت مصرف می‌کند.

 مزایا و معایب ساینا

طراحی ظاهری زیباتر از تیبا، بهبود ایمنی نسبت به تیبا، فضای نسبتا جادار کابین، خدمات پس از فروش و لوازم یدکی بسیار گسترده در تمام شهرهای کشور و هزینه نگه‌داری پایین را می‌توان به‌عنوان نقاط قوت ساینا در نظر گرفت. از سوی دیگر کیفیت ساخت و میزان مرغوبیت متریال کابین این خودرو چندان مورد رضایت واقع نشده است.

وضعیت فروش ساینا در ایران

ازآنجاکه ساینا یکی از نوادگان پراید یعنی پرفروش‌ترین خودرو چند سال اخیر کشور محسوب می‌شود، بنابراین درکنار خودروهایی همچون تیبا و سایپا کوییک به‌عنوان یک سدان کوچک اقتصادی فروش بسیار مناسبی را در بازار کم تنوع ایران تجربه کرده و با استقبال بسیار گسترده مشتریان و افرادی که خواهان یک خودروی به روزتر از تیبا بودند، قرار گرفته است. درنتیجه به جرات می‌توان ادعا کرد که وضعیت فروش سایپا ساینا در بازار ایران بسیار پررونق و پرحرارت دنبال می‌شود.

 

نظر شما