شناسهٔ خبر: 41847448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام در هفته ای که گذشت

افزایش ۲ برابری فوتی‌های کرونا و ۳۶ درصدی سقط‌جنین درمانی

ایلام - ایرنا - استان ایلام در حالی هفته گذشته را پشت سر گذاشت که التهاب طغیان کرونا طی تیرماه در استان فروکش نکرده است.

صاحب‌خبر -

هفته گذشته استان ایلام میزبان معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که گفت ایران در زمینه مبارزه با کرونا با وجود مشکلات، کمبودها و تحریم‌ها موفق عمل کرده است.

به گفته استاندار ایلام میزان مرگ و میر ناشی از  ابتلا به ویروس کرونا در استان در ۴۵ روز گذشته ۲.۲ برابر افزایش یافته که این امر بیانگر سهل‌انگاری مردم در رعایت نکات پیشگیرانه طی ماه‌های خرداد و تیر است.

کرونا همچنین باعث کاهش ۲۲ درصدی تردد خودروها در جاده‌های استان، کاهش ۲۲ درصدی مصرف بنزین و کاهش ۲۸ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان شده است.

در سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و همزمان با ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و در حالیکه آیین بزرگداشت این روز بدلیل شیوع کرونا برگزار نشد، استاندار ایلام و جمع زیادی از مدیران و مسوولان ایلامی این روز را با صدور پیام‌هایی به خبرنگاران استان تبریک گفتند.

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه و پویش امید و همدلی در استان، کسب رتبه برتر کشور توسط شرکت پست، تعین نرخ کامیون‌ها برای تردد در مرز مهران و حادثه مرگبار سقوط جرثقیل از دیگر اخبار استان ایلام در هفته گذشته بود.

فوتی‌های کرونا در ایلام طی ۴۵ روز ۲.۲ برابر شد

استاندار ایلام گفت: تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی ۴۵ روز گذشته نسبت به چهارماه اخیر (اسفند سال گذشته تا خرداد امسال) ۳.۶ برابر و میزان فوتی‌ها ۲.۲ برابر شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه یکشنبه در سی و دومین جلسه ستاد استانی کرونا با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: رعایت مردم در ماه‌های اسفند تا خرداد مطلوب و قابل تقدیر بود اما با کاهش یافتن میزان ابتلا و مرگ و میرها در استان، مردم نیز در رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه سهل‌انگاری کردند و همین امر موجب طغیان بیماری در تیرماه شد.

معاون وزیر بهداشت: ایران از موفق‌ترین کشورها در مبارزه با کروناست

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران یکی از موفق‌ترین کشورهای دنیا در زمینه مقابله با ویروس کرونا بوده و در این حوزه موفق عمل کرده است.

دکتر قاسم جان بابایی روز یکشنبه در سی و دومین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها اما به لطف رهبری های عالمانه مقام معظم رهبری، پای کار بودن رییس جمهوری و هیات دولت، تشکیل مداوم و مرتب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تلاش مسوولان، جهاد کادر درمانی و همکاری مردم کرونا مدیریت شده است. 

معاون وزیر بهداشت: کاهش حساسیت به کرونا بروز فاجعه انسانی را در پی دارد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچقدر حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا کاهش یابد با شیوع بیشتر و بروز فاجعه انسانی مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: عموم مردم در ایام ماه مبارک رمضان و ابتدای خردادماه مسایل بهداشتی را جدی گرفته و هم عامل باعث کاهش موارد ابتلا و فوتی شد.

مرحله اول نهضت تعاون و احسان در ایلام آغاز شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اولین مرحله از نهضت‌ تعاون و احسان با توزیع هشت هزار بسته معیشتی در این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در آیین توزیع بسته های معیشتی رزمایش نهضت تعاون و احسان اظهار داشت: این رزمایش همچون پویش های گذشته مسجد و محله محور است.

وی افزود: در این مرحله نیز بسته های معیشتی توسط هیات امنای مساجد، طلاب، روحانیون و بسیج محلات و مساجد بین خانواده های نیازمند یا  دارندگان مشاغل آسیب دیده از کرونا توزیع می شود.

استاندار ایلام: روز خبرنگار یادآور مجاهدان خاموش عرصه دانایی است

استاندار ایلام در پیامی با تبریک روز خبرنگار این روز را یادآور مجاهدان خاموش عرصه دانایی و آگاهی بخشی به جامعه برشمرد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در این پیام یادآور شده است: ۱۷ مرداد ماه مصادف با سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار است. این روز یادآور عرصه‌ ای پرمسئولیت و خطیر و فرصتی برای قدردانی از زحمات انسان هایی است که مجاهدانه برای بازگویی و انعکاس حقایق، پرچم آگاهی و دانایی و دانستن  را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند.

پیام های تبریک مسوولان ایلامی به خبرنگاران

همزمان با فرا رسیدن ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا که به عنوان بزرگداشت روز خبرنگار نامگذاری شده است، شمار زیادی از مدیران و مسوولان ایلامی با ارسال پیام های تبریک این مناسبت را به خبرنگاران استان تبریک‌ گفتند.

به گزارش ایرنا، اگرچه روز خبرنگار امسال به علت شیوع کرونا بدون هیچ مراسمی همچون سایر مناسبت های شش ماه گذشته در حال سپری شدن است اما از دو روز گذشته عمده مسوولان این استان با ارسال پیام های تبریک، از زحمات و فعالیت خبرنگاران قدردانی کردند.

استاندار ایلام: رسانه‌ها روحیه امیدآفرینی را در بین مردم تقویت کنند

استاندار ایلام از عموم فعالان رسانه‌ای خواست: روحیه نشاط و امیدآفرینی را در این شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا در بین مردم تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار اعضای هیات رییسه جدید خانه مطبوعات استان ایلام افزود: عرصه مطبوعات و رسانه، حوزه بسیار خطیر و ارزشمندی است به ویژه در شرایط فعلی اهمیت و رسالت کاری این قشر زحمتکش دوچندان شده است.

نرخ ورود کامیون به پایانه مرزی مهران تعیین شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه نرخ جدید ورود به پایانه مرزی مهران تعیین شد، گفت: بر این اساس نرخ ورودی تریلی، کامیون و وانت به ترتیب ۱۳۰، ۱۰۰ و ۸۰ هزار ریال تعیین قیمت شد.

جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام به تصمیم کمیته کارشناسی برای بررسی قیمت گذاری پایانه صادراتی صدف اشاره کرد و افزود: این کمیته پس از بررسی همه جوانب و اخذ قیمت از استان های همجوار دارای مرز مشترک با کشور عراق با افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها موافقت کرده است.

روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود

مدیرکل گمرک استان ایلام از تردد روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از طریق مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

روح الله غلامی روز سه شنبه در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۰۷ هزار کامیون از مرز بین المللی مهران به عراق تردد داشتند اما امسال به دلیل محدودیت های کرونا و انجام صادرات تنها در ۲ روز از هفته(روزهای یکشنبه و چهارشنبه) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

۱۸ هزار و ۸۸۴ تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار و ۸۸۴ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران(سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) به عراق صادر شده است.

مهناز همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد. 

باز نگرداندن ارز صادراتی منجر به تعلیق کارت بازرگانی می‌شود

سرپرست اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: کارت‌های بازرگانی صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور باز نگردانند، تعلیق خواهد شد.

جمیل شوهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرکنندگان، می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به روش‌های متعدد به چرخه اقتصاد کشور برگردانند که شامل چهار روش عرضه در سامانه نیما به‌واسطه بانک‌ها و صرافی‌های مجاز، تامین نیازهای واردات خود، در اختیار قرار دادن بخشی از ارز صادراتی به واردکنندگان دیگر و وارد کردن بخشی از ارز صادراتی به صورت اسکناس و فروش در صرافی‌های مجاز و بانک‌های داخل کشور است.

کاهش ۲۸ درصدی تصادف رانندگی در ایلام

رییس پلیس راه ایلام از کاهش ۲۸ درصدی تصادف های رانندگی امسال در ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا همتی زاده روز دوشنبه اظهار داشت:در سه ماهه اول سال جاری در جاده‌های برون شهری استان ایلام به نسبت مدت مشابه سال قبل  ۲۸ درصد کاهش تصادف ثبت شده  است.

به گفته وی این رویداد مساعد  حاصل ارتقا فرهنگ رانندگی استان  و کوشش فرماندهان و کارکنان پاسگاه‌های تابعه این پلیس راه  بوده است.

تصادفات فوتی ایلام ۶۷ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راهور استان ایلام گفت: امسال تصادفات منجر به فوت در این استان ۶۷ درصد کاهش یافت که در سال‌های اخیر بی‌سابقه است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز دوشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه رییس پلیس راهور دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصادفات جرحی در استان نیز نیز نسبت به چهار ماهه سال گذشته از کاهش ۲۴ درصدی برخوردار است که همه این کارها حاصل همکاری مردم و مسوولان و زحمات شبانه‌روزی و پای‌کار بودن پرسنل راهور است.

کاهش ۲۲.۵ درصدی مصرف بنزین در ایلام متاثر از شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: مصرف بنزین در سال جاری(چهارماهه) در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا با کاهش ۲۲.۵ درصدی همراه بوده است.

علی‌اصغر چاغروندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به محدودیت‌های تردد و پروتکل‌های بهداشتی حاکم در جامعه و کاهش ترددها، مصرف فرآورده‌های نفتی در  استان در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۱۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۲ درصدی تردد خودرو در جاده‌های ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت که تردد خودرویی این استان در چهارماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

نورالله دلخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت(چهار ماهه سال) بیش از ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار خودروی سبک و سنگین در جاده های استان تردد کردند.

وی یادآور شد: بیشترین میزان تردد در محور ایلام - سرابله با بیش از ۱۵۱ هزار تردد توسط سامانه های تردد شمار ثبت شده است.

تلفات برق در ایلام ۱۴ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: میزان تلفات انرژی برق در این استان در طول پنج سال گذشته، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

هادی شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلفات انرژی از ۲۵ درصد در پنج سال پیش اکنون به ۱۱ درصد رسیده است و با وجود افزوده شدن ۲۰ درصد به تعداد مشترکان استان خاموشی نداشتیم.

وی یادآور شد: در ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت نیرو استان ایلام رتبه برتر کشوری را در زمینه کاهش تلفات برق در سال ۹۸ کسب کرد.

۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در ایلام پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۲ هزار و ۱۷۹ فقره تسهیلات کرونا با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۴۱۹ نفر در استان پرداخت شد.

شکراله شیرخانی روز چهارشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان ایلام اظهار داشت: تعداد کل ثبت نام شدگان سامانه بیمه بیکاری در استان هفت هزار و۳۴۷ نفر است که از این تعداد بر اساس سوابق بیمه ای موجود در سازمان تامین اجتماعی کشور پنج هزار و ۴۷ نفر مشمول شناخته شده است.

افزایش ۳۶ درصدی سقط جنین درمانی در ایلام

امسال برای ۲۶ نفر از متقاضیان سقط جنین درمانی که به اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه کردند مجوز سقط جنین صادر شد که این رقم در مقایسه با سال ماقبل آن(چهارماهه) ۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام ، صدور مجوز سقط جنین درمانی در چهار ماهه اول سال جاری ۲۶ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۹ مورد با افزایش ۳۶ درصدی همراه بود.

۶۵ درصد آب شرب شهر ایلام از سد چم‌گردلان تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: ۶۵ درصد نیاز آب شرب شهر ایلام از سد چم‌گردلان و مابقی از چشمه‌های گل‌گل و چاه‌ها تامین می‌شود.

علی پوراحمد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد ایلام جهت مصارف آب شرب تحویل شرکت آب و فاضلاب استان می‌شود.

۱۴ ایستگاه پمپاژ آب اراضی کشاورزی ایلام تامین اعتبار شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ۱۴ ایستگاه پمپاژ تامین آب اراضی و شبکه‌های آبیاری و زهکشی برای سال جاری در نقاط مختلف استان تامین اعتبار شده است.

  رحمت الله قیصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با اجرای سازمان جهادکشاورزی در سال ۹۶ آغاز شده و زمان بندی اتمام این طرح بین یک تا سه سال در نظر گرفته شده و پیشرفت فیزیکی احداث این ۱۴ ایستگاه بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

مهلت ۱۵ روزه متقاضیان طرح ملی مسکن ایلام برای پرداخت سهم آورده

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان که برای آنان پیامک ارسال شده است تا ۱۵ روز فرصت دارد، سهم آورده خود را پرداخت کنند.

علی اصغر کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیانی که پیامک راه و شهرسازی استان را دریافت کرده اند و پس از مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مدارک خود را تهیه کرده اند باید در مدت زمان تعیین شده(۱۵ روز پس از دریافت پیامک) برای پرداخت سهم آورده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بانک مراجعه کنند.

سقوط بار جرثقیل موجب مرگ ۲ پرسنل سد سیمره شد

فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: ۲ پرسنل سد و نیروگاه سیمره در این شهرستان بر اثر سقوط بار جرثقیل جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ امیر بازیار روز پنجشنبه اظهار داشت: در تماس تلفنی با مرکز ۱۱۰ مبنی بر سقوط از ارتفاع در سد سیمره و فوت دو نفر کارگر، بلافاصله گروهی از ماموران این فرماندهی به محل اعزام شدند.

وی یادآور شد: طی بررسی‌های به عمل آمده از شاهدان در محل مشخص شد هنگامی که کارگران نصاب دریچه‌های سرریز سد در حالی نصب قطعات بدنه سد بودند این حادثه رخ داده است.

نظر شما