شناسهٔ خبر: 41845222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آمادگی جمعی از دانشجویان برای امدادرسانی به مردم لبنان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بیانیه‌ای خطاب به سفیر لبنان در ایران اعلام کرد: آمادگی خود را برای هرگونه امدادرسانی به مردم مظلوم لبنان اعلام می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بیانیه‌ای خطاب به سفیر لبنان در ایران آمادگی خود را برای هرگونه امدادرسانی به مردم مظلوم لبنان اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«حادثه هولناک انفجار در بندر بیروت و در پی آن جان باختن و مجروحیت جمع کثیری از مردم عزیز لبنان، قلب هر انسان آزاده‌ای را آزرد.

ما عمق فاجعه را در صحنه‌های دلخراش منتشر شده از انفجار دیدیم؛ بدون شک خانواده آن اجسادی که از شدت حادثه به آسمان رفته بودند، هنوز منتظر فرود عزیزانشان هستند و این انتظار دیگر بی معناست. چندین هزار نفر از ساکنان لبنانی اکنون آواره دامان نیمه سوخته عروس خاورمیانه شده‌اند و جان و مال و امیدهایشان هنوز در آتش حادثه می‌سوزد و تا سال‌ها دودش باقیست.

در کنار این مصیبت بزرگ، خسارات عظیم وارده بر مهمترین بندر اقتصادی لبنان، به همراه فشار سنگین تحریم‌های کشورهای غربی، لبنان را دچار بحران در تامین مایحتاج عمومی می‌کند و غم این حادثه را مضاعف.

ما به عنوان جمعی از دانشجویان ایران اسلامی ضمن عرض تسلیت به تمامی مردم لبنان، امت حزب الله و دبیرکل حزب الله لبنان - سیدحسن نصرالله- در پی این حادثه تلخ، وظیفه دینی و انسانی خود می‌دانیم که آمادگی خود را برای هر گونه امدادرسانی به مردم مظلوم لبنان اعلام و صبر جزیل برای داغدیدگان و شفای عاجل برای مجروحین را از درگاه خداوند مسئلت داریم.

ما ضمن ابراز همدردی، در کنار شما منتظر روشن شدن ابعاد و علت این حادثه هستیم و سئوالاتی هم در ذهنمان باقیست. از طرفی برایمان جالب است که در ابتدا رژیم صهیونیستی و بعد آمریکا که خود سالهاست تحریم‌های شدیدی علیه لبنان اعمال کرده‌اند، مردم لبنان را تحت فشار اقتصادی قرار داده‌اند و در جنگ‌های نیابتی منطقه هم رقیب لبنان بودند برای جبران خسارت‌های چند میلیارد دلاری، اعلام آمادگی کردند.

در پایان اعلام می‌داریم که در صورت احراز و اثبات عمدی بودن وقوع این حادثه ما نیز همراه شما در واکنش متقابل علیه دشمنان مشترک جریان حزب الله در جهان اسلام خواهیم بود.»

نظر شما