شناسهٔ خبر: 41844723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولویت هیات کشتی خوزستان احیای کشتی آزاد است

اهواز - ایرنا - سرپرست هیات کشتی خوزستان گفت: اولویتمان توسعه و احیای کشتی آزاد در استان است چرا که معتقدیم در این بخش هیچ رشدی نداشته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا اردوان صاحب جمعه شب در نشست خبری با رسانه ها در اهواز ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: بیش از ۳۰ سال در کشتی کشور و خوزستان حضور دارم و به خوبی از مشکلات این رشته آگاه هستم.

 وی گفت: معتقدم خبرنگاران باید اطلاعات و آمار درست را به جامعه منتقل کنند و با گفتن نقاط ضعف و قوت به توسعه آن رشته ورزشی کمک کنند. 

وی افزود: در طی سال‌های گذشته که در هیات کشتی استان حضور داشتم اطلاعات کامل و کافی از این رشته دارم و همواره برای پیشرفت این رشته تلاش کردم.

وی اضافه کرد:معتقدم اگر شخصی توانمند بتواند پول وارد کشتی کند باید در کنار آن باشیم در غیر اینصورت برای رشد کشتی استان از کمک سایر دوستان استفاده خواهیم کرد.

سرپرست هیات کشتی خوزستان از انتشار کتاب چشم انداز کشتی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای اینکه کشتی استان در سال های آینده در جایگاه مناسب تری قرار گیرد نیاز به یک برنامه منسجم داریم و باید وظایف هیات های شهرستانی را مشخص کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های ما در هیات کشتی استان، سرکشی از هیات های شهرستانی است همچنین تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد اروند بستیم چرا که اعتقاد داریم اتحاد در کشتی خوزستان بسیار مهم است و باعث ارتقاء کشتی کشور می‌شود.

صاحب از انعقاد ۲ تفاهم نامه همکاری با هیات های کشتی همدان و کرمانشاه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پیشرفت کشتی آزاد خوزستان انجام شد و به موجب آن قرار است از تجربیات کشتی آزاد این استانها بهره مند شویم همچنین فرنگی کاران خوزستانی با کشتی گیران همدانی و کرمانشاهی تمرین کنند تا سطح کشتی فرنگی این ۲ استان ارتقا یابد.

وی به تشکیل کارگروه کشتی آزاد هیات استان با حضور پیشکسوتان و قهرمانان این رشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طول سال های گذشته اصلا توجهی به کشتی آزاد استان نشده است و ما از استان های دیگر عقب افتادیم لذا یکی از برنامه های اصلی ما توسعه و ارتقا کشتی آزاد خوزستان است. 

سرپرست هیات کشتی استان گفت: اعتقاد داریم کشتی آزاد خوزستان در طول سال‌های اخیر رشد نداشته لذا بنا داریم از حضور پنج قهرمان آزادکار خوزستانی در کارگروه کشتی آزاد استفاده کنیم تا مجددا کشتی آزاد را احیا کنیم. ما در سال‌های گذشته از برخی ارگانهای استان کمک می گرفتیم و کشتی گیران زیادی را به مسابقات بین المللی اعزام می کردیم که منجر شد سعید عبدولی و حبیب اخلاقی و دیگر نخبه های کشتی کشور به عمل آیند. 

وی ادامه داد: نباید اینگونه باشد که کفش و لباس کشتی گیران تهرانی و مازندرانی بهتر از کشتی گیران خوزستانی باشد زیرا این موضوع باعث کاهش انگیزه کشتی گیرانمان می شود لذا معتقدیم کشتی‌گیر ما باید با بهترین تغذیه به مسابقات اعزام شود.

صاحب در خصوص برگزاری دوره های آموزشی گفت: ما تا الان هیچ فعالیتی در بحث آموزش نداشتیم لذا روز یکشنبه جلسه ای در این خصوص برگزار خواهیم کرد و از تمام کسانی که به لحاظ علمی در ورزش فعال هستند دعوت خواهیم کرد تا برنامه های آموزشی هیات را تدوین کنیم.

 وی گفت: همچنین در امر داوری مهدی بشیرزاده را که بالاترین درجه داوری استان را دارد به عنوان رئیس کمیته داوران استان انتخاب کردیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه داوران ما خیلی فعال هستند و جزو بهترین داوران کشور محسوب می شوند اما با این وجود کلاس‌های داوری ملی و بین المللی را در دستور کار داریم. 

وی میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را جزو برنامه های این هیات برشمرد و گفت: در حال حاضر بیماری کرونا دست و بال ما را بسته و تا آبان ماه تمام مسابقات تعطیل شده است ولی آمادگی آن را داریم مسابقات کشوری و بین المللی را در استان برگزار کنیم. قطعا گرفتن میزبانی موجب ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران خواهد شد و علاقه مندان بیشتری جذب این رشته خواهند شد.

سرپرست هیات کشتی خوزستان با بیان اینکه خوزستان از لحاظ زیربنایی یکی از استان‌های مطرح کشور است گفت: بسیاری از شهرستان های استان از امکانات نفت بهره مند هستند و این موضوع به ما کمک می کند تا کشتی را در استان توسعه دهیم.

صاحب افزود: قطعا هیات توان احداث خانه کشتی را ندارد زیرا بودجه ای در اختیار ما نیست اما می‌توانیم از وجود نفت و دیگر صنایع استان برای توسعه زیرساخت های کشتی استفاده کنیم. 

وی گفت: ما باید به سمت جذب اسپانسر و حامی مالی برویم  چون ارگانهای دولتی چیزی ندارند که به ما بدهند. زمانی سازمان آب و برق استان به خوبی در کشتی هزینه می کرد اما الان اینگونه نیست و نمی توانند به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای احیای کشتی آزاد در استان نیاز به یک دوره چند ساله است و نمی توان این مسیر را یک شبه طی کرد گفت: خوزستان مهد کشتی کشور بوده و بسیاری از شهرستان های استان در این رشته فعالیت می کنند لذا باید وقت بیشتری برای این رشته بگذاریم و از وجود پیشکسوتان بیشتر استفاده کنیم.

صاحب اضافه کرد: از روزی که هدایت کشتی استان را برعهده گرفتم سعی کردم یک اتحاد و همدلی بین بزرگان کشتی برقرار کنم زیرا معتقدم پیشکسوتان همه کاره کشتی هستند و هرچه داریم از آنها است. 

صاحب عنوان کرد: قرار است با همکاری صدا و سیمای استان یک برنامه تخصصی از شبکه استانی پخش شود و از تمام پیشکسوتان و کشتی گیران در این برنامه استفاده کنیم، قطعاً با وجود این برنامه تلویزیونی بسیاری از مشکلات کشتی استان برطرف خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذاشته عده ای که می توانستند به کشتی خوزستان خدمت کنند ار این کار ممانعت کردند و این امر باعث شد تا کشتی استان ضعیف تر شود اما بنا داریم با اتحاد و همدلی پیشکسوتان، کشتی استان را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

صاحب گفت: در طول سال های اخیر توجهی به کشتی شهرستان ها نشده است و ما از این بابت ضربه خوردیم. قطعا اگر مسابقات استانی و کشوری را بین شهرستان‌ها تقسیم کنیم این موضوع باعث توسعه کشتی استان خواهد شد. خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در کشتی بوده و قهرمانان بسیاری در این استان حضور دارند که هه مدعی هستند لذا باید وقت بیشتری برای این رشته بگذاریم.

صاحب بخش استعدادیابی را یک رکن در توسعه رشته های ورزشی دانست و گفت: معتقدیم کار  استعدادیابی را باید از مدارس شروع کنیم و پس از شناسایی نخبه ها، آموزش های لازم را به آنها دهیم و سپس از حضور آنها در مسابقات استفاده کنیم.

وی در خصوص کشتی بانوان گفت: سیستم کشور و نحوه پوشش بانوان اجازه نمی‌دهند که در این رشته به خوبی فعالیت کنیم اما با این وجود بودجه ای برای بخش بانوان کنار گذاشتیم و بنا داریم در رشته کشتی آلیش فعالیت خود را دنبال کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما