شناسهٔ خبر: 41843110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آمریکا قصد دارد فرماندار هنگ‌کنگ را تحریم کند

چند مقام آمریکایی گفتند، دولت این کشور قصد دارد فرماندار هنگ‌کنگ و چند مقام چینی را مورد تحریم قرار دهد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا قصد دارد «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ و چند مقام چینی را مورد تحریم قرار دهد.

نشریه «بلومبرگ» روز جمعه به نقل از سه مقام مطلع نوشت، این تحریم‌ها در پی تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در پارلمان چین، که آمریکا با آن مخالف است وضع خواهند شد.

این تحریم‌ها احتمالاً امروز (جمعه) و تحت دستوری اجرایی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به‌منظور مقابله با قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ اعمال خواهند شد.

کری لام در واکنش به این تحریم‌ها گفته است: «من هیچ‌گونه دارایی در آمریکا ندارم و معمولاً به آمریکا سفر نمی‌کنم. اگر آن‌ها از دادن ویزا به من امتناع کنند، نتیجه‌اش همین است که به آمریکا نمی‌روم».

سال جاری در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

از سوی دیگر قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ چند هفته پیش توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد، و بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند که این مجازات می‌تواند حکم زندان ابد نیز باشد.

اتحادیه اروپا با تحریم دولت محلی هنگ‌کنگ مدعی شده این قانون یک نگرانی جدی بوده و حقوق مربوط به آزادی هنگ‌کنگ را از بین می‌برد.

نظر شما