شناسهٔ خبر: 41839958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان خراسان شمالی اعلام کرد

از توزیع ۵۵۰۰ بسته معیشتی میان محرومان تا حرکت کاروان شادی غدیر با حضور ۸۰۰ خودرو

محمدی با تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان خراسان شمالی، گفت: توزیع ۵۵۰۰ بسته معیشتی و ۱۴۰ هزار پرس غذا در طرح «احسان علوی» و راه‌اندازی کاروان شادی با حضور ۸۰۰ خودرو ازجمله این برنامه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان ، دفاتر استانی بنیاد بین المللی غدیر ازجمله نهادهای فعال در بزرگداشت دهه امامت و ولایت و ترویج شادی های مومنانه عید غدیر در شرایط کرونایی کشور هستند و در این راستا فعالیت های مختلفی اعم از اطعام در قالب طرح «احسان علوی»، برگزاری جشن های مجازی و ... را انجام می دهند.

یکی از دفاتر فعال در این عرصه، بنیاد بین المللی غدیر در استان خراسان شمالی است که جمع کثیری از اهل سنت هم در آن سکونت و با برنامه های عید بزرگ ولایت همراهی دارند. در آستانه عید سعید غدیر و در گفتگو با «سیدعبدالله محمدی»،  دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در این استان ویژه‌برنامه های عید غدیر را جویا شده ایم که در ادامه مشروح آن می آید:

 

بنیاد بین المللی غدیر در استان خراسان شمالی به تناسب شرایط کرونایی کشور، چه ویژه برنامه هایی را برای دهه امامت و ولایت تدارک دیده است؟

 

ویژه برنامه های عید غدیر استان در حوزه های مختلفی جای می گیرد، توزیع پنج هزار و 500 بسته معیشتی در طرح «احسان علوی» و طبخ و توزیع 140 هزار پرس غذای گرم از برنامه های بنیاد غدیر استان برای دهه امامت و ولایت همسو با مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک های مومنانه است.

 

در حوزه فرهنگی چه ویژه برنامه هایی را برای این ایام تدارک دیده اید؟

 

انتشار و توزیع چهار هزار نسخه خطبه غدیر در سازمان ها، نهادها و ...، برگزاری ویژه برنامه های روستایی، برگزاری نشست های علمی پژوهشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای پویش «پرچم سبز علوی» برای نصب پرچم بر سردر منازل از جمله برنامه های فرهنگی بنیاد غدیر استان خراسان شمالی برای دهه امامت و ولایت است.

 

همچنین است، برگزاری دوره مجازی «بازشناسی خطبه غدیر»  اجرای پویش ختم حدیث کساء و سوره مبارکه حشر، برگزاری جشن های مجازی، اعطای هدیه به طلابی که در فاصله عید غدیر 98 تا عید غدیر 99 ازدواج کرده اند، برگزاری جشن غدیر ویژه ایتام و کودکان بدسرپرست با رعایت پروتکل های بهداشتی و اهدای یکی از اقلام ضروری زندگی به تازه مزدوجین نیز به برکت ایام الله دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر تدارک دیده شده است.

 

با توجه به نیاز کنونی جامعه به تلطیف معنوی فضا و آرامش بخشی معنوی به افراد در شرایط شیوع کرونا، چه برنامه های دیگری در این راستا برای دهه امامت و ولایت تدارک دیده اید؟

 

مسابقه شعر غدیر، دیدار با طلاب سادات در روز عید، دیدار با ایتام سادات، توزیع نان رایگان و بسته های شکلات در حاشیه شهرهای استان، مسابقه حفظ 40 خطبه نهج البلاغه، مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» و مسابقه «بازگویی واقعه غدیر» ویژه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز از ویژه برنامه های عید غدیر در استان خراسان شمالی به منظور همین فضاسازی معنوی است.

 

برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان، برگزاری جشن عید غدیر در مرکز نگهداری دختران بی سرپرست، اجرای پویش های ختم 114 هزار صلوات، «دهه علوی بودن»، انتخاب پروفایل های علوی، سفره های علوی، تولید موشن گرافی های غدیری، انجام اقدامات نیکوکارانه ویژه جوانان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری نمایشگاه های مجازی «آل سعود» و «یا علی گفتیم و عشق آغاز شد» و نصب چهار هزار پوستر بر سردر مغازه ها نیز در بنیاد غدیر استان خراسان شمالی برای دهه امامت و ولایت تدارک دیده شده تا از این مجرا شادی های مومنانه در جامعه رواج یابد.

 

در حوزه فضاسازی شهری و رواج میدانی شادی های عید غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی چه تدارکی دیده اید؟

 

راه اندازی کاروان های شادی در شب و روز عید غدیر، اجرای پویش «ماشین نویسی های غدیری»، اجرای خیابانی سرود در مجتمع های حاشیه ای شهر در شب و روز عید، دیدار با علمای سادات، برگزاری مراسم نورافشانی در میادین اصلی شهر و برگزاری نشست معرفتی اخلاقی با موضوع «حکمت های الهی و ابتلائات انسانی» را نیز برای عیدالله الاکبر غدیر را در این راستا پیش بینی کرده ایم.

 

راه اندازی کاروان خودروهای شادی غدیر هم اقدامی دیگر برای فضاسازی شهری است. در سال های قبل کاروان های شادی راه اندازی می شد، اما امسال به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، کاروان خودرویی شامل 800 خودرو که هر یک، نهایتاً یک یا دو سرنشین دارند در روز عید غدیر در قالب کاروان شادی به حرکت درمی آیند.

 

همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با خودرو در حداقل 30 محله شهر به حرکت درآمده و به مدیحه سرایی به تناسب شرایط کرونایی می پردازند. اجرای خیابانی سرودهای غدیری در کامیونت های سیار نیز برای ترویج شادی های غدیر در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

 

چه برنامه های حضوری دیگری در عین رعایت پروتکل های بهداشتی برای عید بزرگ ولایت طراحی کرده اید و میزان همراهی اهل سنت استان با این برنامه ها چیست؟

 

برگزاری شب شعر مجازی غدیر، اجرای نمایش نذر، اجرای پرده خوانی غدیر و تولید نماهنگ دوزبانه غدیر هم از برنامه های دهه امامت و ولایت در استان خراسان شمالی است و کانال های مجازی و شبکه های اجتماعی برای اجرای بخش مجازی این ویژه برنامه ها در نظر گرفته شده است.

 

خوشبختانه اهل سنت استان خراسان شمالی با اجرای ویژه برنامه های عید غدیر همراهی مطلوبی دارند.

پایان پیام/9

نظر شما