شناسهٔ خبر: 41839483 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

زلال غدیر

دریای غدیر، از ریزش باران وحی بر جان محمّد (ص) لبریز است و قامت دین در زلال غدیر خم انعکاس می‌یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ایام اعیاد ذی الحجه است و دل‌های همه مومنان، شاد. همه شعف قلبی دارند در این ایام، به ویژه برای فردا؛ عیدالله الاکبر، عید غدیر خم. عید ولایت و امامت، تکمیل دین و تَتمیمِ نعمت بر عرشیان و فرشیان.

«ای مردم به زودی من از میان شما رخت بر می‌بندم... چه کسی بر مومنین در ارزیابی مصلحت‌ها و شناخت و تصرف در امور سزاوارتر است؟»
همه پاسخ دادند: «خدا و پیامبر داناترند». رسول گرامی ادامه داد: «آیا من به شما از خودتان اولی و سزاوارتر نیستم؟» و همه اصحاب یک صدا جواب دادند: «چنین است».
پیامبر (ص) در ادامه سخنانش فرمود: «من دو چیز گرانبها در میان شما می‌گذارم؛ یکی ثقل اکبر که کتاب خداست و دیگری ثقل اصغر که اهل بیت من هستند. مردم، بر آنان پیشی نگیرید و از آنان عقب نمانید».
آن گاه دست علی (ع) را در دست گرفت و سپس فرمود: «خداوند، مولای من و من مولای مؤمنان هستم و بر آن‌ها از خودشان سزاوارترم.‌ای مردم هر کس که من مولا و رهبر اویم این علی هم مولا و رهبر اوست» پیامبر این جمله را سه بار تکرار کرد و چنین ادامه داد: «پروردگارا، دوستان علی را دوست بدار و دشمنان او را خوار. خدایا علی را محور حق قرار ده»
 
<div id="video-display-embed-code_305209" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/798988/305209?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما