شناسهٔ خبر: 41839406 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به منظور جلوگیری از تکرار فاجعه بیروت

تدابیر عراق برای انتقال مواد منفجره به خارج از شهرها

مقام‌های عراقی از بیم تکرار سناریوی انفجار بیروت که هزاران کشته و زخمی و خسارات سنگینی در بیروت به جای گذاشت، تصمیم گرفته‌اند تا قوانین جدیدی را برای نگهداری و انتقال مواد شیمیایی خطرناک و سریع الاشتعال وضع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، عمر عدنان الوائلی، رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق گفت، یک کمیته فوری برای تخلیه کانتینرهای بسیار خطرناک حاوی مواد شیمیایی سریع الاشتعال و نیترات آمونیوم انباشته شده بعد از موافقت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با پیشنهاد در این خصوص تشکیل شد.

الوائلی گفت، این مواد خطرناک به اماکن دوری منتقل خواهد شد که از سوی شرکت بنادر عراق و شرکت حمل و نقل زمینی تخصیص می‌یابد. این کمیته مربوطه اقدامات خود را پایان خواهد داد و گزارشی را طی 72 ساعت آینده ارائه می‌کند.

در همین زمینه، سیاستمداران و فعالان عراقی از طریق حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی، از مقام‌های این کشور خواستند که انبارهای اسلحه را از شهرها و محلات مسکونی خارج کنند.

طارق الهاشمی، معاون پیشین رئیس جمهور عراق، در توئیتی خواستار جلوگیری از تکرار فاجعه لبنان و تخلیه انبارهای مواد منفجره و اسلحه در عراق و نگهداری آنها در اماکنی به دور از شهرها شد.

اثیل النجیفی، استاندار سابق نینوا نیز از همه طرف‌های ذیربط در عراق خواستار محافظت از امنیت کشور و اعمال حاکمیت دولت با هدف جلوگیری از تکرار سناریوی لبنان شد.

جمال الضاری، رئیس کمیته مرکزی طرح های ملی عراق نیز با انتشار توییتی انتقال انبارهای سلاح به خارج از شهرها را خواستار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما