شناسهٔ خبر: 41839099 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاش بایدن برای شفاف‌سازی اظهاراتش درباره سیاهپوستان

فرزانه جوادی

نامزد پیش‌فرض دموکرات ریاست جمهوری آمریکا بعد از آنکه پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود جامعه لاتین در آمریکا، "برخلاف جامعه آفریقایی-آمریکایی" (سیاهپوستان) از تنوع برخوردار است، پنجشنبه شب به دنبال محدود کردن آسیب‌های سیاسی ناشی از این حرف برآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، بایدن در سه توییت گفته بود قصد دارد در مورد اظهاراتی شفاف‌سازی کند که کارزار دونالد ترامپ در آخرین تلاش خود برای از بین بردن حمایت رأی‌دهندگان سیاه‌پوست از معاون رئیس جمهور سابق، تصاحب کرده است.

بایدن خاطرنشان کرد: پیش‌تر امروز، اظهاراتی پپرامون تنوع در جوامع آفریقایی آمریکایی و لاتین داشتم که می‌خواهم درباره آن‌ها شفاف‌سازی کنم. منظور من به هیچ‌وجه این نبوده که جامعه آفریقایی آمریکایی یکنواخت است- نه از نظر هویت، نه مسائل، و نه هیچ چیز دیگر.

بایدن ادامه داد: در طول حرفه‌ام شاهد تنوع اندیشه، سابقه و احساس در جامعه آفریقایی آمریکایی بوده‌ام. این تنوع است که محل کار، جوامع و کشورمان را به مکان بهتری بدل می‌کند. تعهد من به شما این است؛ من همواره گوش خواهم کرد، من هیچ‌وقت دست از جنگ برای جامعه آفریقایی آمریکایی و برای آینده‌ای با برابری بیشتر، بر نخواهم داشت.

بایدن پیشتر گفته بود: آنچه شما می‌دانید اما بیشتر مردم نمی‌دانند، برخلاف جامعه آفریقایی آمریکایی، جامعه لاتین، جامعه‌ای بسیار متنوع با نگرش‌های متفاوت نسبت به مسائل گوناگون است. شما به فلوریدا که می‌روید در مکان‌های مشخص، با نگرش متفاوتی درباره مهاجرت، نسبت به زمانی که در آریزونا هستید، روبه‌رو می‌شوید.

"سایمون سندرز"، مشاور کارزار بایدن بعدتر گفت اظهارنظر او به تنوع نگرش‌ها در بین لاتینی‌ها از کشورهای مختلف آمریکای لاتین ارجاع داده است.

کارزار ترامپ بلافاصله بر روی این جمله خیز برداشت و ترامپ در توییتی نوشت: "واو! جو بایدن همین حالا کل جامعه آمریکایی آفریقایی را از دست داد. چه چیز احمقانه‌ای برای گفتن!"

"کاترینا پیرسون"، مشاور ارشد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: نژادپرستی لیبرال سفیدپوست خودبرترپندارانه‌ای که از جو بایدن درز می‌کند، حال به‌هم زن است.

بایدن با تکیه بر حمایت قاطع رأی‌دهندگان سیاه‌پوست، برنده مرحله مقدماتی حزب دموکرات شد؛ کسانی که موجب پیروزی حیرت‌انگیز او در کارولینای جنوبی و پیروزی‌ او در هفته‌های بعد شدند.

بایدن کارزار خود را بر چارچوب مخالفتش با اظهارات و اعمال نژادپرستانه ترامپ، از جمله پرسش از تابعیت باراک اوباما و ارجاع به اعتراضات برترپنداری نژاد سفید در شارلوتزویل، ویرجینیا و معترضان مقابل آن‌ها، و این گفته ترامپ که در هر دو طرف اعتراضات آدم‌های خوبی وجود داشته‌اند، بنا ساخته است.

انتهای پیام

نظر شما