شناسهٔ خبر: 41838839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهدی علی نژاد:

دوپینگ ووشو را طوری منعکس کردند انگار در تاریخ دوپینگ نداشتیم

رئیس اسبق فدراسیون ووشو در واکنش به حواشی اخیر این رشته گفت: طوری تست دوپینگ ووشو کاران را انعکاس دادند که انگار در تاریخ ورزش ایران دوپینگ نداشته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علی نژاد با اشاره به اتفاقاتی که طی روزهای گذشته پیرامون مخفی ماندن دوپینگ دو عضو تیم ملی مطرح شده است، گفت: قصد داشتند قهرمانی جام جهانی را به ۲۰۱۸ ربط دهند. ۳۱۸ تست دوپینگ گرفته شد که ۱۳ تست مثبت شد که عدد قابل توجهی نبود. در این ۱۳ تا هیچ قهرمان بزرگی نبود. این دو ورزشکار ما که اولین ورزشکارانی بودند که بیرون از ایران تست آنها مبثت شد. بحث دوپینگ بر اساس نظام نامه وادا است و سلیقه ای نیست. در این نظام در فصل چهاردهم و بند سوم آمده است که هر کسی مسئول گرفتن تست دوپینگ مسئول مدیریت نتایج نیز است. نتایج را بررسی می کنند و رای را صادر می کنند. زمانیکه رای قطعی شد باید در سایت اعلام کند. فدراسیون ینز پس از ۲۰ روز منتشر کرد.

علی نژاد ادامه داد: نتایج از تیرماه ۹۸ اعلام شده است اما کسی ندیده است. نتایج روی سایت فدراسیون بوده است. رای چهار ساله داده شده است و من نیز در هیات رئیسه جهانی رای داده ام به این موضوع. این مسائل جوری اعلام شد که انگار در تاریخ ورزش ایران هیچ تست دوپینگی مثبت اعلام نشده است. با هیچ کس در فدراسیون وشوو ایران فامیل نیستم.

وی درباره نا کار امد بودن حضورش در هیات رئیسه جهانی فدراسیون ووشو نیز گفت: در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار ساندای بانوان را وارد بازی های آسیایی کردیم که ازاد پور اولین مدال طلای تاریخ زنان را گرفت که نتیجه رایزنی بود که انجام دادیم. در جاکارتا اندونزی به خاطر ورود کوراش و پنجاک سیلات در تمام رشته ها کاهش مدال دادند. به همین دلیل ووشو سنگین وزن حذف شد.

علی نژاد درباره دلیل این اتفافات گفت: به هر حال ورزشکار ممکن است فریب بخورد.

وی در ادامه درباره برنامه حمایتی از ورزشکاران گفت : سال ۹۸ ، ۸۲ میلیارد تومان پاداش بازیهای آسیایی داده ایم. این مبالغ کمی نیست. ورزشکار طلایی ۴۸۰ میلیون پاداش گرفته است. دوم قانون حمایتی داریم از ورزشکاران که اگر مدرک دانشگاهی داشته باشند استخدام خواهند شد. لذا این جنبه های مثبت وجود دارد . این ورزشکاران جزیی از مردم هستند، معیست مردم نیز دچار مشکل شده است.باید از ورزشکاران حمایت کنیم.

وی درباره دومیدانی نیز گفت: خود ما به دومیدانی گیر دادیم، هیچ نهاد نظارتی نامه ای نداده است. اگر کسی مدعی است نامه را منتشر کند من حرفایم را پس می گیریم.

نظر شما