شناسهٔ خبر: 41838045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از ۹۹ طرح در قشم تا سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۹۹ طرح تا سال ۱۴۰۰ در جزیره قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۹۹ پروژه با ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه تا پایان دولت در سال ۱۴۰۰ در جزیره قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

مؤمنی افزود: تا پایان دولت ۳۱۰ طرح در مناطق آزاد سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که ۹۹ طرح سهم قشم است.

او گفت: ۹۹ طرح با ۳۱ هزار میلیارد تومان سرمایه از مجموع ۶۲ هزار میلیارد تومان مناطق آزاد سراسر کشور، مربوط به منطقه آزاد قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سه درصد از این سرمایه مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم و ۹۷ درصد آن با مشارکت بخش خصوصی تامین شده است.

مؤمنی گفت: تا ۲ سال آینده نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و خدماتی در شهر درگهان اجرا خواهد شد و افزون بر آن ۲۰ طرح دیگر با حجم سرمایه پنج هزار میلیارد در حال طراحی می‌باشد.

او افزود: اولویت سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها با سرمایه‌گذاران بومی درگهان و سایر نقاط جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه نرخ بیکاری در این جزیره زیر پنج درصد است، گفت: حمایت از سرمایه‌گذار و صیانت از اراضی ملی در این منطقه با قاطعیت انجام می‌شود.

مؤمنی با اشاره به وقایع اخیر اسکله بهمن جزیره قشم، افزود: علت به گل نشتن لنج باری در ورودی بندر، عدم رعایت اصول بارگیری بوده و علت آتش‌سوزی در لنج دیگر نیز با جدیت بررسی می‌شود.

او افزود: برای تقویت امکانات آتش‌نشانی و اطفاء حریق در جزیره قشم بویژه حوزه غربی اقدامات لازم برای تامین هفت پکیج کامل ماشین آتش‌نشانی از ژاپن انجام و شیوه حمل آن به جزیره در حال مذاکره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتظارات در حوزه واگذاری زمین در منطقه آزاد قشم باید در چارچوب قانون باشد.

مؤمنی همچنین افزود: مشکلات عدم ترخیص کالا‌های گروه چهار با جدیت در سطوح ملی در حال پیگیری است و خود را نسبت به بازاریان و تجار منطقه آزاد قشم مسوول می‌دانیم.

در این نشست با اهدا لوح و هدایایی از خبرنگاران جزیره قشم تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما