شناسهٔ خبر: 41837207 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

آمار عجیب استقلال، ۱۷ تیرک در یک فصل

شاگردان مجیدی برای هفدهمین بار در این فصل توپ‌هایشان به تیرک دروازه برخورد کرد تا در این زمینه یک رکورد عجیب ثبت کنند.

صاحب‌خبر -

ورزش سه: شاگردان مجیدی برای هفدهمین بار در این فصل توپ هایشان به تیرک دروازه برخورد کرد تا در این زمینه یک رکورد عجیب ثبت کنند.

دیدار حساس و سرنوشت ساز استقلال و شهرخودرو پس از 90 دقیقه تلاش دو تیم، با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید. جدالی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بسیار حائز اهمیت بود و دو تیم صاحب فرصت های متعدد گلزنی شدند که تیر دروازه به همراه سنگربانان دو تیم، دو مانع مشترک شهرخودرو و استقلال برای گلزنی بودند.

در این دیدار استقلال در دقیقه 10 پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که میلیچ این ضربه را به زیبایی به سمت دروازه رحمتی زد که توپ به تیرک دروازه شهرخودرو برخورد کرد. این هفدهمین تیرک استقلالی ها در این فصل فوتبالی بود که آمار جالب توجهی محسوب می شود.

در این گزارش 17 باری که توپ های استقلالی ها به تیرک دروازه برخورد کرده را مرور می کنیم.

تیرک اول: اولین باری که استقلالی ها در این فصل فوتبالی، تیرک دروازه رقبا را به لرزه درآورند، به دیدار با فولاد برمیگردد. ارسال یک کرنر در دقیقه 13 با ضربه سر خوب باقری همراه بود ولی دفع ناقص گردان باعث شد توپ به تیرک دروازه برخورد کند. آن دیدار در نهایت 1-1 مساوی به پایان رسید.

تیرک دوم: در دیدار هفته سوم نفت مسجد سلیمان و استقلال، یک فرصت عالی گلزنی برای آبی پوشان در دقیقه چهارم ایجاد شد ولی ضربه قائدی در داخل محوطه جریمه نفت به تیرک دروازه این تیم برخورد کرد. آن دیدار نیز در پایان با نتیجه مساوی 1-1 به اتمام رسید.

تیرک سوم: در هفته ششم دانشگر سومین تیرک فصل استقلال را به نام خودش به ثبت رساند در دقیقه سوم دیدار استقلال و گل گهر شوت دانشگر به تیرک دروازه سیرجانی ها برخورد کرد. استقلال در پایان آن بازی با نتیجه 2 بر یک برنده شد.

تیرک های چهارم تا ششم: استقلال در دیدار جام حذفی مقابل فجرسپاسی 3 بار به تیر دروازه شیرازی ها کوبید. فرشید اسماعیلی 2 بار و داریوش شجاعیان یکبار توپ هایشان به تیر دروازه اصابت کرد. البته آبی پوشان در وقت های اضافه 3 بار دروازه فجر را باز کردند و راهی مرحله بعد شدند.

تیرک هفتم: مرتضی تبریزی در آخرین ثانیه های دیدار با پارس می توانست تعداد گل های استقلال در آن بازی را به 3 برساند ولی در این امر بدشانس بود. در آخرین ثانیه های آن دیدار، ضربه تبریزی بعد از برخورد به بازیکن پارس جنوبی در آستانه گل شدن قرار داشت ولی توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و در نهایت به کرنر تبدیل شد. استقلال آن بازی را 2 بر صفر برنده شد.

تیرک هشتم: در دیدار استقلال و صنعت نفت که با برتری 5 بر صفر شاگردان استراماچونی به پایان رسید، یک بار تیر دروازه آبادانی ها به لرزه درآمد. کار ترکیبی عالی بازیکنان استقلال در نهایت منجر به فرصت شوتزنی برای غفوری در دقیقه 25 شد ولی شوت او به تیرک برخورد کرد.

تیرک نهم: در جدال حساس سپاهان و استقلال نیز سهم آبی پوشان یک تیرک بود. در دقیقه 9 آن مسابقه، یک ضربه ایستاگاهی پشت محوطه به سود آبی پوشان اعلام شد و آن ضربه را وریا غفوری زد ولی توپ او با بدشانسی به تیرک دروازه پیام نیازمند برخورد کرد. آن دیدار جنجالی در نهایت 2-2 مساوی به پایان رسید.

آمار عجیب استقلال، ۱۷تیرک در یک فصل

تیرک دهم: رضاوند در دیدار با شاهین تعداد ضربات بازیکنان استقلال به تیرک دروازه را دو رقمی کرد ولی در برگشت توانست دروازه را باز کند. در دیدار آبی پوشان با شاهین، ضربه رضاوند در دقیقه 28 ابتدا به تیرک دروازه برخورد کرد اما در برگشت این بازیکن توانست دروازه حریف را باز کند و آن بازی در پایان با نتیجه 4 بر یک به سود استقلال به پایان رسید.

تیرک یازدهم و دوازدهم: استقلال در غیاب استراماچونی، مقابل تبریزی ها بسیار بدشانس بود. ابتدا در دقیقه 26 بازی استقلال و ماشین سازی، حرکت عالی قائدی با پاس او به کریمی همره شد اما ضربه کریمی به تیرک دروازه حامد لک برخورد کرد. در دقیقه 38 آن دیدار، ضربه وریا نیز به تیر دروازه خورد تا استقلال آن دیدار را با بدشانسی و با نتیجه 2 بر یک به شاگردان خطیبی واگذار کند.

تیرک سیزدهم: استقلال برای دومین بار در این فصل، پس از برخورد توپ به تیر دروازه، موفق به گلزنی شد. در دیدار استقلال و ذوب آهن در هفته بیستم لیگ برتر، در دقیقه 30 ضربه سر روزبه چشمی روی ارسال علی کریمی به تیرک دروازه برخورد کرد و در برگشت دانشگر دروازه حریف را باز کرد. استقلال آن دیدار را با نتیجه 2 بر یک برنده شد.

تیرک چهاردهم: تیرک دروازه مانع 10 گله شدن مهدی قایدی و کسب 3 امتیاز برای مجیدی در دیدار مقابل تراکتورسازی بود. در دیدار هفته بیست و چهارم لیگ برتر، شوت عالی قایدی در دقیقه ۷۵ به تیرک افقی دروازه تراکتور و رشید مظاهری برخورد کرد و راهی اوت شد. آن دیدار با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

آمار عجیب استقلال، ۱۷تیرک در یک فصل

تیرک پانزدهم و شانزدهم: بی شک ارسلان مطهری بدشانس ترین بازیکن هفته بیست و سوم لیگ برتر بود. در دیدار معوقه این هفته، پارس جنوبی میزبان استقلال بود. گیتاریست استقلالی ها در حد فاصل یک دقیقه، 2 بار به تیرک دروازه جمی ها کوبید. ابتدا کار ترکیبی عالی استقلالی‌ها در دقیقه ۸۳ به مطهری رسید ولی شوت او در مصاف تک به تک با فروزان به تیرک برخورد کرد. در ادامه و در دقیقه ۸۴ بازهم درخشش فروزان این بار مانع از گلزنی قایدی شد و شوت مجدد مطهری بازهم به تیرک برخورد کرد. استقلال آن بازی را 2 بر صفر با پیروزی به پایان رساند.

تیرک هفدهم: اما آخرین تیرک استقلالی ها تا پایان هفته بیست و هشتم را میلیچ به نام خود کرده است. در دیدار هفته بیست و هشتم لیگ و در دقیقه 10 دیدار شهرخودرو و استقلال، آبی پوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ضربه فنی میلیچ به تیر دروازه رحمتی برخورد کرد و مانع از گلزنی بازیکن کروات استقلال شد. این دیدار با حساب 2-2 به پایان رسید.

آمار عجیب استقلال، ۱۷تیرک در یک فصل

در مجموع و در این فصل و تا پایان هفته بیست و هشتم، استقلالی ها 17 بار تیر دروازه رقبا را به لرزه درآورده اند که 3 مورد آن در جام حذفی بوده است. از 14 موردی که استقلالی ها به تیرک زدند، آبی پوشان در 6 دیدار نتوانستند برنده از زمین خارج شوند. هر چند در این فصل چندین بار نیز توپ به تیر دروازه استقلالی ها اصابت کرد اما چنانچه تمام تیرک های استقلالی ها گل می شد، آنها 13 امتیاز بیشتر داشتند و قطعا جدال سرخابی ها در هفته های پایانی و برای کسب قهرمانی، میتوانست دیدنی از آب در بیاید.

نظر شما