شناسهٔ خبر: 41836846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بزرگترین طرح عمرانی شهرستان نقده افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی گفت: پل ولایت شهرستان نقده به عنوان بزرگترین طرح عمرانی این شهرستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

حسین پزشکیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌غربی اجرا و روز گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به جزییات این طرح گفت: پل ولایت با طولی برابر ‌با ۶۷ و عرض ۳۶ متر، بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرداری نقده در جنوب آذربایجان غربی محسوب می‌شود که بر روی گدار چای احداث شده است.

مدیر عامل سازمان به ابعاد فنی این پروژه اشاره و اظهار داشت: این پل در مسیر جاده کمربندی تازه احداث سازمان همیاری به طول بیش از ۳۰۰ متر و با ظرفیت ۶ خط عبوری احداث شده که پس از ۱۰ سال تاخیر به همت مهندسان و کارگران سازمان همیاری به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: با افتتاح این پروژه، تردد وسایل نقلیه باری و ترابری از کمربندی شهرستان نقده تسهیل خواهد شد و به این ترتیب با عدم ورود کامیون‌ها و ماشین‌آلات سنگین به داخل شهر، از ایجاد ترافیک و آلودگی‌های صوتی  جلوگیری خواهد شد.

به گفته پزشکیان، وجود تاسیسات شهری مثل لوله اصلی گاز، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و جاری بودن رودخانه گدار، آزاد سازی زمین‌های شخصی منتهی به پل ولایت، از مشکلات اساسی احداث این پروژه بوده که با همت سازمان همیاری، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان نقده رفع شده است.

بهره برداری از این طرح به یکی از مطالبات عمومی مردم شهرستان نقده تبدیل شده بود.

نقده از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در ۸۵ کیلومتری مرکز استان (ارومیه) قرار دارد.

نظر شما