شناسهٔ خبر: 41836140 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تیک تاک اولین مرکز داده خود در اروپا را در ایرلند افتتاح می‌کند

شرکت فناوری چینی تیک تاک TikTok اعلام کرده است که قصد دارد یک مرکز داده ۵۰۰ میلیون دلاری در ایرلند بسازد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲ عملیاتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت فناوری چینی تیک تاک TikTok اعلام کرده است که قصد دارد یک مرکز داده 500 میلیون دلاری در ایرلند بسازد که پیش بینی می شود تا سال 2022 عملیاتی شود.

این مرکز قرار است فیلم ها، پیام ها و داده های دیگر که توسط کاربران اروپایی این برنامه اشتراک گذاری ویدئو با فرم کوتاه تولید می شود را ذخیره کند.

تا کنون تمام داده های کاربران تیک تاک در ایالات متحده ذخیره شده است و نسخه پشتیبان آن در سنگاپور نگهداری می شود. شرکت تیک تاک اعلام کرده است که تصمیم درباره ایجاد یک مرکز اروپایی چیزی است که مدت ها به دنبال آن بوده است.

تئو برترام، مدیر سیاست های عمومی این شرکت چینی در اروپا به ایرلند تایمز گفت: این اقدام تعهد بلند مدت ما را در اروپا ثابت می کند و همچنین نقش مهمی که ایرلند برای تیک تاک بازی می کند را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: دوبلین برای ما بسیار مهم است و به سرعت رشد می کند.

بر اساس این گزارش، TikTok بیش از 1000 نفر در اروپا را استخدام می کند که بیش از 800 نفر از آنان در انگلیس و ایرلند مستقر خواهند شد.

این شرکت در ماه های اخیر حضور خود در دوبلین را گسترش داده است زیرا پیش بینی می شود شرکت مادر آن یعنی ByteDance ممکن است تصمیم بگیرد که مقر اروپایی خود را در آنجا مستقر کند.

پلتفرم بسیار محبوب اشتراک گذاری ویدئو یعنی تیک تاک به آخرین هدف دولت ترامپ تبدیل شده است، به طوری که واشنگتن آن را به جمع آوری اطلاعات آمریکایی ها و ارسال آن به دولت چین متهم کرده است. TikTok هرگونه ارتباط با پکن را تکذیب کرده است و تأکید کرده است که تمام سرورهای آن برای بازار آمریکا استفاده شده اند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما