شناسهٔ خبر: 41835874 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظامیان روسیه در سوریه حق دارند به حملات تروریست‌ها پاسخ بدهند

رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه با اشاره به وخامت اوضاع در مناطق تحت کنترل تروریست‌های تحت حمایت آمریکا، گفت: نظامیان روسیه حق پاسخگویی به حملات تروریستی را برای خود محفوظ می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دریادار "الکساندر شربیتسکی" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه اعلام کرد که فرماندهی گروه‌های نظامی روسیه مستقر در سوریه این حق را برای خود محفوظ می دارند که به حملات تروریست‌ها که جان نیروهای روسی، نیروهای دولتی سوریه و غیرنظامیان این کشور را تهدید می‌کند، پاسخ دهد.

به گفته این مقام نظامی روس، نیروهای گروه‌های تروریستی دائماً به مواضع نیروهای دولتی سوریه حمله کرده و تلاش می کنند تا با استفاده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و سیستم‌های موشکی پرتاب دوربرد به پایگاه هوایی "حمیمیم" روسیه حمله کنند.

دریادار شربیتسکی تأکید کرد: «مطابق توافقنامه‌های امضا شده، ما این حق پاسخ تلافی جویانه در برابر حملات تروریست‌ها، در صورتیکه اقدامات آنها تهدیدی برای جان نیروهای نظامی روسی و سوری و همچنین غیرنظامیان در مناطق مجاور منطقه استقرار آنها ایجاد کند، را داریم.»

وی افزود، فرماندهی نیروهای مسلح روسیه در سوریه و نیروهای مسلح ارتش سوریه مجبورند تدابیر لازم را برای خنثی کردن تهدیدات تروریستی اتخاذ کنند.

رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه در عین حال یادآور شد که اوضاع در برخی مناطق استان دیرالزور، که تحت کنترل دولت سوریه قرار نداشته و برخی گروه‌های مسلح غیرقاونی مورد حمایت آمریکا در آنجا حضور دارند، وخیم‌تر شده است.

به گفته وی، تعدادی از مناطق مسکونی ساحل شرقی رود فرات توسط افراد مسلح قبایل عرب که مخالف گرو‌های مسلح مورد حمایت آمریکا و همچنین ارگان‌های دولتی هستند، قرار گرفته است.

این مقام نظامی روس تأکید کرد: «علت اصلی اقدامات اعتراض آمیز مردم محلی، وضعیت دشوار اقتصادی و اجتماعی در مناطقی است که توسط نیروهای مسلح ایالات متحده و گروه‌های تحت حمایت آنها کنترل می‌شود. بدین ترتیب، حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی در سواحل شرقی رود فرات همچنان عامل اصلی عدم ثبات اجتماعی و سیاسی در منطقه است.

به گفته وی، فدراسیون روسیه و دولت سوریه آماده هستند تا مشترکاً تمام اقدامات لازم برای عادی سازی اوضاع در این منطقه و از سرگیری گفت‌وگوهای ملی بین سوری‌ها و همچنین اطمینان از امنیت و رفاه ساکنان منطقه انجام دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما