شناسهٔ خبر: 41829939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگاران فعال شهرستان بهاباد تجلیل شدند

یزد – ایرنا - تعدادی از خبرنگاران فعال رسانه‌های گروهی بهاباد روز پنچشنبه در آستانه ۱۷ مرداد( روز خبرنگار) با حضور فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز این شهرستان ۲۰ هزار نفری تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

فرماندار بهاباد دراین نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی ، شهید آوینی و شهدای خبرنگار جنگ تحمیلی  و یاد مرحوم علی اصغر گرانمایه اولین خبرنگار شهرستان با تبریک روز خبرنگار  گفت: خبرنگاران زبان گویای مردم و چشم بینای جامعه هستند،آنها نخبگانی هستند که حیثیت و شرف خود را در گرو اطلاع رسانی دقیق به جامعه گذاشته اند و آن را با هیچ قیمتی معامله نمی کنند.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی با اشاره به اینکه روز خبرنگار فرصت ارزشمندی است تا از تلاش‌های صادقانه اصحاب رسانه تجلیل شود ،افزود : روز خبرنگار فرصتی است تا با اندیشه برای انجام  رسالت مهم خود برای تقویت این جایگاه برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد : خبرنگاران قشر فرهیخته ‌ای از جامعه هستند که همواره و با تحمل مشقات و سختی‌ها چراغ امید و روشنگری را در جامعه زنده نگه می‌دارند و در بحران‌ها و گرفتاری‌ها دوشادوش مدیران در تکاپو هستند و مسوولیت خطیر خود را به نحو مطلوبی به انجام می‌رسانند.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه خبرنگار نباید در مقابل برخورد سرد برخی  افراد، مدیران و جریان ها رسالت اصلی خویش را فراموش کند، بلکه  در انجام رسالت مقدس خود کوشاتر باشد، افزود : در این مسیری که انتخاب کردید، همواره پاسدار داشته های جامعه و کشور باشید و راه را بر مخلان آسایش ملت، انقلاب و کشور ببندید.

شهرداری  بهاباد از خبرنگاران تجلیل کرد

همچین در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار ، شهرداری بهاباد از خبرنگاران و فعالان رسانه ای این شهرستان تجلیل کرد و شهردار مرکز این شهرستان در این مراسم گفت: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند اما از امنیت شغلی کافی برخوردار نیستند.

حسن ابوالقاسمی بهابادی اظهار کرد : خبرنگاران بازوی توانای مدیریت شهری هستند که می توانند راهنمای مسوولان باشند و به عنوان اتاق فکر عمل کنند و  ایده ها را انتقال داده و در راستای توسعه و عمران و آبادانی شهر به مجموعه مدیریت شهری کمک کنند.

وی تصریح کرد : شهر پویا به دست خبرنگاران ساخته می شود زیرا تحلیل های سازنده و رساندن اخبار به گوش مسوولان و برجسته کردن مطالبات مردمی توسط خبرنگاران صورت می گیرد که لازمه آن همدلی و همزبانی مدیریت شهری و شهروندان و اصحاب رسانه است.

ابوالقاسمی بهابادی  با بیان اینکه کار خبرنگاران دو سویه است یعنی هم با مردم سروکار دارند و هم با مسوولان افزود : روز خبرنگار فرصتی است برای تکریم بلند اندیشانی که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری بهتر و شهروندانی آگاه تر به کار می گیرند. 

وی تصریح کرد : مجموعه شهرداری بهاباد قدردان تلاش تمامی فعالان عرصه خبر هستند و تلاش داریم شهری بسازیم در مسیر ترقی و توسعه که از آن خبرهای خوش و عکس های دل انگیزی مخابره شود.

همچنین سید محمود میرابوالقاسمی بهابادی رییس شورای شهر بهاباد در این مراسم از تلاش بی وقفه این عزیزان در تهیه خبرهای موثق شهرستان و نشر آن تشکر کرد.‌

وی بیان کرد: خبرنگارانی که به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجب روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می کنند،  قشر فرهیخته ای هستند که به پاس حرمت و ارزش و اهمیت والای کار خبر و پیام رسانی، همواره از شأن و منزلت رفیعی در نزد افکار عمومی برخوردار هستند.

وی گفت: آنها شایسته ارزشمند ترین تکریم و قدرشناسی هستند و حقیقتاً در این روزهای سخت مقابله با ویروس کرونا، دوشا دوش کادر پزشکی و درمانی شهرستان تلاش می کنند.

رییس شورای اسلامی استان یزد ادامه داد : یک خبرنگار فارغ از دیدگاه های تخصصی و حرفه ای در حوزه کاری خود زمانی موفق و پیروز است که در مسیر شعائر الهی حرکت کرده و در مکتب انبیاء قلم فرسایی کند.

میرابوالقاسمی بهابادی افزود: خبرنگاران بدون هیچ چشمداشتی در انعکاس اخبار شهرستان شبانه روزی تلاش می کنند و با حضور آنها در عرصه های گوناگون، شاهد رشد و پویایی در جامعه خواهیم بود.

در این نشست از اصحاب رسانه و خبرنگاران بهاباد تجلیل شد و  مرکز این شهرستان ۲۰ هزار نفری در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

شهید محمود صارمی در خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد، بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند،  مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

محمود در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد،  در سال ۱۳۷۱ در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد. در سال  ۱۳۷۵ به عنوان مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف مرکز اسان بلخ واقع در شمال افعانستان انتخاب شد و ۲ سال بعد در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان کشته شد.

در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.  

نظر شما