شناسهٔ خبر: 41827460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترامپ با ترور سردار سلیمانی ماهیت شیطانی کاخ سفید را نشان داد

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس گفت: ترامپ با دستور ترور سردار سلیمانی قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، ماهیت شیطانی کاخ سفید را به خوبی به جهان نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، "مارکوس لایتنر" سفیر سوئیس در تهران با حسین امیرعبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار سابقه روابط جمهوری اسلامی ایران با سوئیس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نگاه مردم ایران به کشور سوئیس همواره مثبت بوده است و تلاش‌های صلح‌آمیز این کشور در جهان قابل تقدیر است.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نقش گروه‌های دوستی _ پارلمانی در تقویت روابط دو کشور مهم و منجر به ارتقای روابط بین دو کشور در سطوح مختلف خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: گروه دوستی پارلمانی ایران _ سوئیس در مجلس یازدهم تشکیل شده و به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به حادثه انفجار بندر بیروت تأکید کرد: هر چند در حادثه انفجار زیرساخت‌های بندر بیروت از بین رفت و همه لبنان را تحت تأثیر قرار داده است، اما لبنان، کشور آزمون‌های سخت است و از این بحران به خوبی عبور خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه آمریکا، از هرگونه کمک نسبت به مردم این کشور دریغ نخواهد کرد.

وی، خصومت آمریکا علیه مردم منطقه و ایران را تقبیح و تصریح کرد: کاخ سفید همواره به دنبال منافع نامشروع و دوشیدن کشورهای منطقه بوده است که البته در دوشیدن فزاینده حاکمان عربستان سعودی موفق بوده که مایه تأسف مسلمانان جهان است.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس افزود: ترامپ با دستور ترور سردار سلیمانی قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، ماهیت شیطانی کاخ سفید را به خوبی به جهان نشان داد.

امیرعبداللهیان بسط همکاری‌ها و مناسبات فیمابین بر ساس منافع متقابل در همه زمینه‌ها را مهم دانست.

وی در پایان با انتقاد از سکوت آمریکا و غرب نسبت به تداوم جنایت جنگی در یمن و نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین خواهان تلاش بیشتر سوئیس در کمک به تقویت راه‌حل‌های سیاسی در قبال بحران‌های منطقه شد.

همچنین در ادامه این دیدار "مارکوس لایتنر" سفیر سوئیس در تهران با تمجید از روابط خوب دو کشور گفت: برن از گسترش روابط با تهران و تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و از هرگونه تعامل برای ارتقاء مناسبات استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: هر چند تعاملات و روابط اقتصادی مرتبط با کانال مالی با کُندی صورت می‌گیرد اما ظرفیت‌های موجود در خدمت توسعه همکاری‌های دو کشور است.

سفیر سوئیس در تهران افزود: صرف نظر از نوع رفتار ایالات متحده آمریکا، سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، مأموریت دیپلماتیک خود را با حفظ بیطرفی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما