شناسهٔ خبر: 41817016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تصمیم دولت عربستان برای کمک «فوری» به لبنان

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه عربستان از دستور پادشاه این کشور و تصمیم دولت برای ارائه کمک های بشردوستانه فوری به ملت لبنان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) بامداد امروز (پنج شنبه) گزارش داد که ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور دستور ارائه کمک و پشتیبانی از ملت لبنان در پی حادثه انفجار خونین اخیر در بندرگاه شهر بیروت، پایتخت این کشور را صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که به دنبال دستور پادشاه سعودی، دولت این کشور تصمیم دارد از طریق «مرکز امدادرسانی و فعالیت های بشردوستانه ملک سلمان»، کمک های بشردوستانه فوری را در همبستگی با ملت لبنان در مقابل پیامدهای این فاجعه دردناک ارائه دهد.

این در حالی است که انفجار خونین در بندرگاه بیروت عصر سه شنبه روی داده و به دنبال آن نیز برخی کشورها از جمله ایران، قطر و امارات بی درنگ دست به کار شده و توانستند نخستین محموله از کمک های بشردوستانه خود را به لبنان برسانند.

یادآور می شود که بنا بر اعلام «حمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان، انفجار مهیب بندرگاه بیروت، تا عصر چهارشنبه ۱۳۵ کشته و نزدیک به پنج هزار زخمی بر جای گذاشته در حالی که نزدیک به ۸۰ تن دیگر نیز همچنان ناپدید هستند.

خبر اصلی را در واس ببینید

نظر شما