شناسهٔ خبر: 41816053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

کشف سریعترین راه تشخیص کرونا/اعلام جزئیات وام ودیعه‌ی تهرانی‌ها/کربلا قرنطینه شد/‌ مقصر اصلی انفجار کلینیک سینا مشخص شد

کرونا در هفته گذشته هم همچنان در گوشه و کنار دنیا سرتیتر بسیاری از اخبار بود و گویا تمامی ندارد اما در همین گیر و دار اخبار بسیاری در حوزه اجتماعی منتشر شد با هم به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

همچنان کرونا

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در روز گذشته ۱۵ مردادماه شمار کرونایی های کشور به ۳۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر و همچنین مجموعه قربانیان ایرانی این ویروس به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۷۴ هزار و ۹۳۲  نفر از مبتلایان بهبود یافته از بیمارستان ترخیص شدند.

کشف هفته: روش سریع تشخیص کرونا

دانشمندان مرکز تحقیقات پزشکی لیون فرانسه از دستگاهی ویژه استفاده می‌کنند که قطرات تنفسی افراد پس از بازدم را مورد سنجش قرار می‌دهد و می‌تواند در زمانی کوتاه ابتلای فرد به کرونا را تایید یا رد کند.

آمار هفته: مبتلایان به کرونا در آزمون ارشد

فاطمه زرین آمیز، سخنگوی سازمان سنجش درباره تعداد مبتلایان به کرونا در بین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ گفت: تعداد مبتلایان ۸۵ نفر در کل کشور است.

قرنطینه هفته: کربلا

 استاندار شهر کربلا اعلام کرد: از پذیرش زائران در دهه اول ماه محرم به ویژه برای مناسبت تاسوعا و عاشورا خودداری می‌شود.

افتتاح هفته: مترو خط ۱۰

پیروز حناچی شهردار تهران از ارائه اوراق مشارکت به مبلغ هزار میلیارد برای مترو خبر داد و اعلام کرد خط ۱۰ مترو تهران به زودی افتتاح می‌شود.

مقصر هفته: اتصالی برقی کولر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توضیح علت قطعی حادثه کلینیک سینا گفت: آغاز حادثه ناشی از اتصالی برق کولر موجود در سقف کاذب پارکینگ مجموعه اعلام شده که منجر به آتش‌سوزی کولر و فروریختن سقف کاذب شده است.

هشدار هفته: کشف واکسن کرونا

 سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ممکن است هرگز برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ هیچ واکسنی کشف نشود.

خبر خوب هفته: اجرا شدن وام ودیعه

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همه متقاضیانی که به منظور دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، پیامک ارسال کرده اند، برای تکمیل اطلاعات خود به سامانه tem.mrud.ir  مراجعه کنند.

او یادآورشد: متقاضیان از ساعت ۱۱ صبح روزهای مشخص شده بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی خود به این سامانه مراجعه کنند.

متخلفان هفته: پاساژ علاءالدین و پاساژ ارگ

 معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران اعلام کرد در بررسی‌های صورت گرفته پاساژ علاالدین و پاساژ ارگ که از اماکن صنفی پپر تردد هستند و بر اساس مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت نکرده که این احتمال افزایش شیوع این بیماری را در مردم افزایش می‌دهد.

ممنوعیت هفته ترافیک جاده ها

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جزئیات محدودیت ترافیکی جاده هراز از روز چهارشنبه ۱۵ مرداد تا ۱۹ مرداد ۹۹ را اعلام کرد.

تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روزهای جمعه و شنبه بامداد روزهای بعد از رودهن به سمت آمل ممنوع بود و  تردد کامیون‌ها همچنان ممنوع است همچنین کامیونت ها و تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ تا ۲ بامداد روز های پنج شنبه، جمعه و شنبه در محور هراز ممنوع است.

سیل هفته: گیلان

بارش شدید و سیل‌آسای باران در گیلان که در مدت بسیار کوتاهی اتفاق افتاد در بخش ابنیه فنی، راه‌های دسترسی و پل‌ها خساراتی نداشت اما طبق برآوردهای اولیه انجام شده سیل در گیلان، نشان می‌دهد بین 40 تا 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان دچار آسیب و خسارت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما