شناسهٔ خبر: 41815289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر روسیه در لبنان: از حادثه بیروت نباید سودجویی سیاسی کرد

مسکو - ایرنا - سفیر روسیه در لبنان گفت: انفجار بیروت بر اثر نقض موارد ایمنی رخ داد و نباید از آن سودجویی سیاسی کرد.

صاحب‌خبر -

الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه در واکنش به اینکه روایت های مختلفی از علت انفجار منتشر شده ازجمله حمله تروریستی و شلیک هوایی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که تحت هیچ شرایطی نباید به سودجویی سیاسی و شایعه سازی پرداخت بویژه اینکه هزاران نفر آسیب دیدند. 

زاسپکین گفت: بر اساس قانع کننده ترین اطلاعات در جریان تعمیرات، حریق رخ داد و سپس محل انبار دستخوش آتش سوزی گسترده شد که از سال 2014 در آن نیترات آمونیم مصادره شده از یک کشتی آسیب دیده نگهداری می شد.

وی افزود: به این ترتیب موضوع نقض موارد ایمنی مطرح است.  

به گفته سفیر روسیه، بسیاری در لبنان می گویند که در این حادثه بخشی از واقعیت های لبنان منعکس شده و به دلیل مسائل موجود در ساختار حکومت این کشور رخ داده است و تا حدودی این واقعیت دارد. 

  وی افزود: این سهل انگاری و نادیده گرفتن مسائل ایمنی از سوی سازمان های کنترل کننده در لبنان بود و موضوع نابودی و امحای مقادیر بزرگ ماده محترقه نیترات آمونیم هر از چندگاهی مطرح می شد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر دیروز (سه‌شنبه) انفجار مهیبی رخ داد. که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است. 

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

نظر شما