شناسهٔ خبر: 41812798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اسپر: شریکانمان را در منطقه برای مهار ایران تقویت خواهیم کرد

فارس

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد کشورش برای آنچه «مهار ایران» خوانده شده شریکانش در منطقه را تقویت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی بر ضرورت مقابله با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

اسپر که در اجلاس امنیتی آسپن سخنرانی می‌کرد تصریح کرد که کشورش به تقویت رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای «مهار رفتارهای بد ایران»-به زعم او- خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

هوک: نباید اجازه دهیم ایران ثروتمند شود

وزیر دفاع آمریکا گفت: «ایران از زمان وقوع انقلاب در سال ۱۹۷۹ بازیگری بد در آن منطقه بوده است. ما شریکانمان در منطقه -خواه اسرائیل باشد یا عربستان سعودی- را تقویت کرده و اطمینان حاصل خواهیم کرد که قادر به مهار رفتارهای بد ایران هستیم.»

مارک اسپر درباره انفجار روز گذشته (سه‌شنبه) در بندر بیروت هم اظهارنظر کرد و موضعی متفاوت با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گرفت.

او در پاسخ به سئوالی درباره این انفجار گفت: «عمدتاً اعتقاد بر این است که انفجار بیروت، حاصل تصادف بوده است.»

پیش از این یک شبکه خبری هم به نقل از مقام‌های آمریکایی تصریح کرده بود که انفجار بیروت نتیجه وقوع حمله نبوده است.

شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز به نقل از این مقام‌ها که اشاره‌ای به نام آنها نشده نوشته در حال حاضر اعتقاد بر این است که این انفجار به احتمال زیاد در اثر رویداد تصادفی ایجاد شده است.

مقام‌های مورد استناد ای‌بی‌سی گفته‌اند با آنکه احتمال عامدانه بودن انفجار بیروت منتفی نیست در حال حاضر باور بر این است که به احتمال زیاد در نتیجه تصادف اتفاق افتاده است.

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از آغاز گفته‌اند که دلیل آتش‌سوزی اولیه و انفجارهایی بعدی که باعث انفجار مهیب آخری شد را نمی‌دانند.

دونالد ترامپ روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود که به نظر می‌رسد این انفجار ناشی از یک «حمله وحشتناک» باشد. او در ادامه ادعا کرد ارزیابی سران نظامی آمریکا این است که انفجارهای بیروت ناشی از یک حمله یا یک بمب باشد.

دیروز آتش‌سوزی در یکی از انبارهای بندر بیروت باعث انفجار مواد «آلومینیم نیترات» انبار شده در بندر مذکور شد. در این حادثه بندر بیروت خسارات جدی دیده و بیش از ۱۰۰ نفر کشته و هزاران نفر نیز مجروح یا مفقود شده‌اند.

نظر شما