شناسهٔ خبر: 41808557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| وظایف دستگاه ها برای داخلی‌سازی 3.2 میلیارد دلاری ابلاغ شد

رئیس مرکز ساخت داخل ماشین سازی، تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برش استانی، دستگاه ها و حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی کشور از هدف گذاری داخلی‌سازی 3.2 میلیارد دلاری در سال جاری تعیین و به هریک از بخش ها ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «استفاده از تولیدات داخلی گامی در جهش تولید» توجه بیشتر به تولیدات داخل و مبارزه با قاچاق را به عنوان راهکار اصلی تحقق جهش تولید عنوان کردند. این مخاطبان اعلام کردند: « برای جهش تولید ضمن حمایت از تولیدات اقتصادی توسط مسئولان باید فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از محصولات داخلی نیز صورت گیرد، نه فقط در چند تیزر بلکه پویش وسیع در رسانه‌های مختلف شنیداری، دیداری، مجازی و صدا و سیما نقش مهمی در این عرصه دارند. در این برهه از زمان باید جهش تولید و رونق اقتصادی را با استفاده از تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق ایجاد کرد.» 

محمد مهدی هادوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه تعمیق و توسعه ساخت داخل در سال جهش تولید که با حضور مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: برنامه ساخت داخل در سال ۹۹ یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در همین راستا اهداف کمی و کیفی برنامه با دقت و به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سرپرست وزارت صمت در خصوص نمود بیرونی و آثار ساخت داخل در حوزه‌های مختلف تولید و بر لزوم انعکاس آن در میان آحاد مختلف مردم تاکید ویژه دارد و بر همین مبنا تلاش می شود با بکارگیری همه ظرفیت های موجود اهداف برنامه تعمیق و توسعه ساخت داخل عملیاتی شده و نتایج مورد نظر به اطلاع مردم برسد.

هادوی تصریح کرد: جایگزینی تولیدات داخلی در تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلف کشور و کاهش و مدیریت واردات اقلام کالایی که مشابه داخلی دارند، یکی از نمودهای بیرونی و آثار بسیار ارزشمند تعمیق و توسعه ساخت داخل در کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما