شناسهٔ خبر: 41807529 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قابلیت بررسی صحت محتوا به واتس‌اپ آمد

شرکت فیسبوک اعلام کرد قابلیت جدیدی برای کنترل صحت محتوا را به نرم‌افزار معروف خود اضافه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نرم‌افزار واتس‌اپ در حال معرفی یک قابلیت جدید به کاربران خود است که به آن‌ها امکان راستی‌آزمایی محتوای پیام‌های دریافتی را می‌دهد. با وجود ویژگی جدید، افراد می‌توانند به سرعت از صحت صحبت‌های مطرح شده مطلع شوند و جلوی گسترش اطلاعات دروغین را بگیرند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بروزرسانی جدید واتس‌اپ از امروز در دسترس بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت.

بروزرسانی جدید باعث نمایان شدن یک علامت ذره‌بین در کنار پیام‌های دارای لینک می‌شود. این پیام‌ها باید حداقل پنج بار بین کاربران به اشتراک گذاشته شده باشند تا علامت مذکور نمایان شود. کاربران با لمس کردن علامت مورد نظر به صفحه جست‌وجو برای صحت محتوای به اشتراک گذاشته راهنمایی می‌شوند. هدف مسئولان پلتفرم واتس‌اپ آن بوده که از طریق این قابلیت جلوی انتشار داده‌های غلط و تئوری‌های توطئه را بگیرند. در تصویر منتشر شده از طرف شرکت واتس‌اپ نحوه فعالیت این قابلیت به نمایش گذاشته شده است. 

جدیدترین نسخه واتس‌اپ

بیشتر بخوانید

کاربر با مراجعه به صفحه جست‌وجو می‌تواند به راحتی از صحت خبر مطلع شود. غلط بودن ماهیت یک مقاله در این صفحه با عنوان False مشخص می‌شود و کاربر قادر است پیش از خواندن دلایل دیگر اطلاعات لازم را به دست آورد. گفتنی است؛ از ماه مارس بسیاری از خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که انتشار اخبار غلط و دروغین بین کاربران به یک معضل تبدیل شده است. این مشکل بیشتر در برنامه‌هایی دیده می‌شد که توسط شرکت فیسبوک کنترل و مدیریت می‌شد.

روش کنترل محتوا توسط فیسبوک

روش فیسبوک برای کنترل اطلاعات به اشتراک گذاشته شده کمی متفاوت است. از آن جایی که این برنامه به صورت کامل رمزگذاری شده است، شرکت فیسبوک ترجیح داده به جای بررسی محتوای پیام‌ها آن را به کاربران بسپارد و وارد رمزگذاری خود نشود. بر اساس گفته‌های مسئولان این مجموعه، هر پیامی که توسط کاربر برای بررسی محتوا انتخاب می‌شود به صورت مستقیم در موتور جست‌وجو قرار می‌گیرد و توسط برنامه واتس‌اپ خوانده نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما