شناسهٔ خبر: 41807490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

فیلم| اشک‌های فرماندار بیروت بعد از انفجار مهیب لبنان

یورونیوز

مروان عبود، فرماندار بیروت خودش را به محل انفجار مهیب در پایتخت لبنان رسانده بود و خبرنگار اسکای نیوز عربی او را دنبال می کرد و سوالاتش را از وی می پرسید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

مروان عبود حادثه روز سه‌شنبه چهارم ماه اوت در بندر بیروت را با انفجار بمب اتمی در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن مقایسه کرد.

وی گفت: «اینجا شبیه ژاپن در حادثه هیروشیما یا ناکازاکی شده. چنین چیزی را به یاد من می‌آورد. تاکنون خرابی به این عمق و شدت ندیده بودم. این یک فاجعه ملی است. فاجعه‌ای برای لبنان.»

تعداد بازدید : 1515
<div id="video-display-embed-code_459986" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/665044/459986?width=700&height=300"></script></div>

فرماندار بیروت در ادامه گفت: «نمی‌دانیم چطور باید از این مهلکه خارج شویم. پیش از این نیز [پیش از انفجار مهیب اخیر] به سختی می‌توانستیم زنده بمانیم و اکنون با این فاجعه مواجهیم. باید قوی باشیم. باید همبستگی‌مان را حفظ کنیم و شجاع باشیم.»

آقای فرماندار همانطور که مشغول گفتن این جمله‌ بود گریه امانش نداد و گفت: «تاب آوردن این فاجعه برای مردم سخت است.»

خبرنگار کمی مکث می‌کند و می‌پرسد «از کجا درخواست کمک خواهید کرد و به چه کمک‌هایی نیاز دارید؟»

فرماندار بیروت که تلاش می‌کرد جلوی گریه‌اش را بگیرد، گفت: «من از مردم لبنان می‌خواهم انسجام خودشان را حفظ کنند، ما مردم قوی هستیم و قوی خواهیم ماند.»

خبرنگار در پایان از فرماندار درباره اطلاعات اولیه و چگونگی انفجار ‌پرسید. مروان عبود پاسخ داد: «هیچ اطلاعاتی ندارم، تنها فاجعه‌ای را می‌بینم که جلوی چشمم است.»

نظر شما