شناسهٔ خبر: 41807451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرنطینه در جمهوری آذربایجان یک ماه دیگر تمدید شد

باکو - ایرنا - محدودیتهای ویژه «قرنطینه» به دلیل شیوع «ویروس کرونا» از امروز (چهارشنبه) در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و 12 شهر دیگر این کشور به مدت یک ماه دیگر تمدید شد .

صاحب‌خبر -

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا با توجه به کاهش شمار مبتلایان به این ویروس در دو هفته اخیر در مقایسه با یک ماه قبل از آن در این کشور  10 میلیون نفری، تصمیم گرفت، با برداشتن برخی محدودیتها از جمله دریافت مجوز سه ساعته از سامانه الکترونیکی وزارت کشور به منظور خروج از منزل را لغو کند، ولی در عین حال دیگر محدودیت‌های رژیم قرنطینه را در باکو و ۱۲ شهر دیگر جمهوری آذربایجان تا دهم شهریور ماه تمدید کرد .

براساس این تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان، ورود به شهر باکو از دیگر شهرها و تردد بین شهری در بیشتر مناطق این کشور همچون چند ماه گذشته ممنوع، فعالیت متروی پایتخت همچنان تعطیل و فعالیت وسایل نقلیه عمومی هم در دو روز تعطیلات آخر هفته‌ در ۱۳ شهر جمهوری آذربایجان به مدت چهار هفته دیگر متوقف خواهد بود.

فعالیت مراکز بزرگ تجاری و فرهنگی در جمهوری آذربایجان همچنان تعطیل و دیگر واحدهای تجاری و خدماتی کوچک هم به استثنا داروخانه و فروشگاههای مواد غذایی، بصورت آنلاین فعالیت می‌کنند.

استفاده از ماسک در اماکن عمومی در این کشور اجباری شده و برگزاری مراسم همچون عروسی و ترحیم و آیین‌های دینی و فعالیت سالن‌های نمایشگاه و موزه‌ها، سالن‌های ورزشی و مراکز آموزشی و دانشگاهی ممنوع می‌باشد.

ورود و خروج از مرزهای آبی، خاکی و هوایی به جمهوری آذربایجان هم تا دهم شهریور ماه به استثنا پروازهای ویژه و اختصاصی (چارتر) و نیز حرکت کامیونهای باری و  ترانزیتی ، همچنان ممنوع است .

طبق مقررات اعلام شده از سوی هیات دولت جمهوری آذربایجان، برای متخلفان رژیم ویژه قرنطینه‌ جریمه‌های سنگین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار منات در نظر گرفته شده است .

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان تاکنون 32 هزار و 684  نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 27 هزار و 760 نفر بهبود یافته و 468 نفر نیز جان باخته‌اند.

دولت باکو اخیرا با هدف مقابله موثر با شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان گروهی از پزشکان مجرب از روسیه ، ترکیه ، چین ، ایتالیا و کوبا به این کشور دعوت کرده که آنها تجربیات خود در مبارزه با این ویروس را با کادر درمان جمهوری آذربایجانی به اشتراک می‌گذارند .

نظر شما