شناسهٔ خبر: 41807441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ویروس کرونا در افغانستان می‌تازد؛ نیمی از مردم کابل مبتلا شده‌اند

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که براساس یافته‌های یک نظرسنجی ۵۳ درصد از شهروندان پایتخت این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمد جواد عثمانی» سرپرست وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که براساس یافته‌های یک نظرسنجی تازه 31.5 درصد از مردم این کشور که حدود 10 میلیون نفر می‌شوند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

عثمانی در یک نشست خبری در کابل گفت که 53 درصد از ساکنان این شهر به ویروس کرونا مبتلا هستند و 37 درصد از مجموع مبتلایان به این ویروس نیز در افغانستان را شهرنشین‌ها تشکیل می‌دهند.

براساس این نظرسنجی میزان ابتلا به ویروس کرونا بین زنان بیشتر از مردان بوده است و 39 درصد از زنان و 29 درصد از مردان افغانستان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تازه‌ترین آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت افغانستان که از بررسی تست ویروس کرونا افراد مبتلا بدست آمده است شمار مبتلایان را 36 هزار و 829 اعلام می‌کند که یکهزار و 294 مورد فوت کرده‌اند و 25 هزار و 742 نیز بهبود یافته‌اند.

اخیراً نیز دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل با ابراز نگرانی از کمبود تست ویروس کرونا و امکانات بهداشتی در افغانستان اعلام کرده بود که این کشور با جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر تا 15 جولای (25 تیرماه) تنها 81 هزار و 934 تست کرونا گرفته است.

گزارش می‌افزاید که نزدیک به 43 درصد از تست‌های گرفته شده مثبت بوده‌اند که 10 درصد آن مربوط به کادر درمانی افغانستان می‌باشد.

تا اول ژوئن سال 2020 (12 خرداد 1398) وزارت بهداشت افغانستان ظرفیت پالایش 2 هزار از مجموع 10 هزار تا 20 هزار تست ویروس کرونا را داشت که روزانه دریافت می‌کرد.

افغانستان همچنین فاقد تجهیزات پزشکی لازم برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا است؛ در حالیکه دولت افغانستان خرید 500 دستگاه تنفس مصنوعی را در ماه آوریل تصویب کرد، بیمارستان های این کشور در حال حاضر تنها 300 دستگاه را برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارند.

انتهای پیام/.

نظر شما