شناسهٔ خبر: 41806928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موج همدلی و مهربانی در چهارگوشه ایران/ آغاز مرحله دوم رزمایش «کمک‌ مؤمنانه» از امروز

مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه با توزیع سبدهای معیشتی و اطعام به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله دوم کمک‌های مومنانه امروز در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز شد.

در این مرحله از کمک‌های مومنانه توزیع همزمان و سراسری سبدهای معیشتی و اطعام صورت خواهد گرفت.

کرمانشاه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کمک‌های مومنانه را شروع کرد

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه بابیان اینکه کار کمک مومنانه در کرمانشاه بصورت قرارگاهی انجام خواهد شد، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این مرحله، 50 هزار بسته پروتئینی بین مردم به وسیله گروهای‌جهادی، هیئات مذهبی و سایر خیران و... توزیع کرده است.

 

هزارخانی تصریح کرد: سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) نیز این مرحله ۲۸ هزار بسته (ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان) را مهیا کرده که در سه مقطع زمانی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع خواهد کرد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه، از توزیع 9 هزار بسته از این میزان در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: فردا (پنجشنبه، ۱۵ مردادماه) حدود ۹ هزار بسته در چهار مسجد در سطح شهر کرمانشاه بین مردم توزیع می‌شود که نظیر این مراسم را هم در دیگر شهرستان‌های استان داریم.

به گفته هزارخانی، ۱۰ هزار بسته دیگر در دهه اول محرم و ۹ هزار بسته باقی‌مانده در دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

زنجان با ۷ هزار بسته معیشتی وارد کمک‌های مومنانه شد

فرهاد امندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد و این تاثیرگذاری زندگی اقشار ضعیف جامعه را با چالش مواجه کرده است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه گام نخست مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه آغاز می‌شود، بیان کرد: گام نخست از عید قربان تا عید فطر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گام دوم و سوم نیز در ایام محرم برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این مراحل دهه نخست محرم و اربعین تا ایام رحلت پیامبر اعظم اجرایی می‌شود.

امندی با اشاره به اینکه در مرحله نخست ۷ هزار بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان استان زنجان توزیع می‌شود، ادامه داد: از این تعداد یک هزار بسته در شهر زنجان توزیع خواهد شد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه این بسته‌ها بین اقشار ضعیف و نیازمند جامعه توزیع خواهد شد، گفت: ارزش مادی این بسته‌ها بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

توزیع ۳۰۰۰ بسته غذایی در مرحله دوم بین نیازمندان فهرج

ایوب سنجری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فهرج اظهار داشت: در مرحله دوم کمک‌های مومنانه 3 هزار بسته غذایی که شامل مواد پروتئینی، گوشت مرغ، برنج و روغن است، در مناطق محروم این شهرستان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فهرج تصریح کرد: در پویش قربانی به یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، 67 راس گوسفند در روز عید قربان ذبح و بین نیازمندان در مناطق محروم این شهرستان بین نیازمندان توزیع شد.

وی از توزیع یک هزار کیسه آرد بین نیازمندان خبر داد و گفت: 4 هزار پرس غذایی گرم در روز عید غدیر بین نیازمندان و محرومان توزیع می‌شود.

سنجری خاطرنشان کرد: در مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه، 5 هزار بسته غذایی بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

اجرای مرحله دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» در کاشمر

 علی یعقوبیان در حاشیه توزیع بسته‌های معیشتی دومین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه در محل پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در این مرحله ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۷۶ میلیون تومان و ۱۵۰ بسته دیگر به ارزش ۴۵میلیون تومان نیز طی هفته آینده بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم رزمایش کمک‌های مؤمنانه در دهه اول محرم و دهه پایانی صفر نیز اجرایی ‌شود، یادآور شد: در این رزمایش‌ها ضمن شناسایی نیازمندان واقعی، کمک‌های خیرین جمع‌آوری و پس از تهیه کالاهای اساسی نسبت به بسته‌بندی و توزیع آن میان خانواده‌ها اقدام می‌شود.

یعقوبیان همچنین با اشاره به  تهیه و توزیع ۱۲۰ سری جهیزیه طی دو مرحله از ابتدای سال جاری در این شهرستان، ابراز کرد: در سومین مرحله توزیع نیز ۱۵۱ سری جهیزیه به‌صورت مشارکتی که شامل ۷ قلم کالای ایرانی است هم‌زمان با دهه ولایت تحویل زوج‌های جوان می‌شود.

کمک‌های مومنانه در «تفرش» نیز آغاز شد

محسن صادقی فرمانده سپاه شهرستان تفرش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تفرش، با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح کمک مومنانه در شهرستان تفرش، اظهار کرد: در این مرحله با همکاری کمیته امداد، دستگاه‌های اجرایی و خیرین همچون مرحله نخست این طرح بسته‌های حمایتی را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم.

وی افزود: در این مرحله بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی، اقلام بهداشتی و لوازم التحریر خواهد بود که از ظرفیت خیرین در این زمینه باید بهره‌گیری شود.

 

فرمانده سپاه شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: شناسایی خانوارهای نیازمند با همکاری کمیته امداد، بسیج محلات، پایگاه‌های مقاومت و هیئت امنای مساجد انجام خواهد شد تا این بسته‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

صادقی تصریح کرد: در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه بیش از ۱۱۰۰ بسته حمایتی در تفرش توزیع شد که امیدواریم با همکاری مسئولان و خیرین در مرحله دوم بتوانیم خانوارهای بیشتری را تحت حمایت قرار دهیم.

توزیع۳ هزار بسته معیشتی در «شبستر» آذربایجان شرقی

حبیب دباغ در آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شبستر اظهار داشت: در مرحله دوم کمک‌های مومنانه بیش از 600 بسته معیشتی به ارزش 2500 میلیون ریال آغاز و دربین خانوارهای نیازمند در شهرستان شبستر توزیع می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی ظالمانه دشمنان قرار گرفته‌ایم یادآور شد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان شبستر که در مجموعه آیسودا شروع شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور به منظور رفع مشکلات نیازمندان اقدام می‌شود.

وی اقدامات صورت گرفته در استان را یادآور شد و اضافه کرد: پیرو دستورات مقام معظم رهبری در ارتباط با شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان مقرر شده سه هزار بسته معیشتی به ارزش 10 میلیارد ریال تا پایان مرحله دوم در استان آذربایجانشرقی در قالب رزمایش کمک مؤمنانه بین نیازمندان توزیع شود.

توزیع 150 سری جهیزیه در قالب رزمایش مومنانه در استان مرکزی

به همت بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی و با هدف حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان ۱۵۰ سری جهیزیه در قالب رزمایش مومنانه به مناسبت دهه ولایت و امامت و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)در مناطق محروم استان مرکزی توزیع شد.

 

 

آغاز رزمایش کمک مؤمنانه «مهر ولایت» در نجف‌آباد

مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با عنوان طرح «مهر ولایت» پیش از ظهر امروز در شهرستان نجف‌آباد با همکاری ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان آغاز شد.

در این رزمایش تعداد ۶۰۰ بسته حمایت غذایی شامل رب گوجه‌فرنگی، روغن، کنسرو، مرغ، برنج، عدس و نخود به ارزش تقریبی هر بسته ۱۸۰ هزار تومان و تعداد ۱۲۰۰ کارت هدیه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

همچنین حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) ویلاشهر با توزیع ۵۰۰ بن خرید ۲۰۰ هزار تومانی و ۳۰۰ بسته حمایت معیشتی شامل عدس، نخود، تن ماهی، سویا، برنج، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و روغن؛ رزمایش طرح مهر ولایت را آغاز کرد.

از تعمیرات وسایل سرمایشی تا حمایت از مشاغل خانگی در بندرعباس

 مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در حالی عصر امروز در بندرعباس آغاز می‌شود که در این مرحله قرار است رویکردی کاملأ متفاوت به اجرا در آید.

مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع 16000 بسته معیشتی عصر امروز از ساعت 16 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و همچنین سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار می‌شود.

در این مرحله از رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا شناسایی شدند و قرار است بسته‌های حمایتی با تکریم و احترام درب منازل آنان به این افراد تقدیم شود.

علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، کارگاه دوخت لباس فرم مدارس برای دانش آموزان بی‌بضاعت با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی راه‌اندازی که تاکنون هزار بسته لباس و لوازم‌التحریر توسط کارگاه‌های بسیج سازندگی استان برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی تهیه شده است.

شیفت ایثار کارگران در کارخانجات از دیگر اقدامات مهم بسیج کارگری و کارخانجات برای یاری‌رسانی به نیازمندان است که از امروز آغاز خواهد شد.

در راستای  قرارگاه‌های طرح  تحول محلات، مرکز تعمیراتی وسایل سرمایشی کولر و یخچال به‌صورت رایگان در محلات محروم بندرعباس از دیگر اقدامات است.

رویکرد این مرحله از رزمایش صرفا توزیع اقلام غذایی نیست و حمایت از مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های مهم این مرحله است.

مراکز نیکوکاری خراسان شمالی پای کار «کمک مومنانه» آمدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به مرحله جدید کمک‌های مومنانه اظهار کرد:  بالغ‌بر 5 هزار بسته معیشتی از سوی فقط خیرین در قالب مراکز نیکوکاری خراسان شمالی در بخش‌های مختلف تهیه و آماده‌سازی شده است.

الهی راد با تأکید بر اینکه این بسته‌ها به افراد شناسایی‌شده از سوی مراکز نیکوکاری و مددجویان خراسان شمالی توزیع می‌شود، افزود: خیرین از اقصی نقاط کشور برای مشارکت در این طرح حضور یافته‌اند و اقدام به کمک‌رسانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌شده که ۱۰۰ هزار غذای گرم برای اطعام غدیر آماده و توزیع شود که در این راستا ۱۶ آشپزخانه برای تهیه ۷۷ هزار غذای اعلام آمادگی کردند که به‌دست نیازمندان خواهد رسید.

الهی راد افزود: علاوه بر این ۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح حمایتی از خانواده‌های تحت پوشش این ارگان آماده‌ شده است.

توزیع 2 هزار بسته معیشتی در محلات و مناطق محروم گرگان

فرمانده سپاه گرگان از توزیع 2 هزار بسته معیشتی در محلات و مناطق محروم این شهرستان همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد.

وی با اشاره به همکاری خوب پایگاه‌های بسیج گرگان در کمک به محرومان و نیازمندان در قالب «کمک مومنانه» تصریح کرد: بسته های معیشتی به صورت کمک مومنانه توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان گرگان در مناطق محروم توزیع شد.

خیز بلند لرستان، در گام دوم رزمایش «کمک مومنانه» 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: امروز مرحله نخست از سری دوم رزمایش کمک مومنانه را با توزیع 20 هزار بسته معیشتی در استان شروع کردیم.

سردار مرتضی کشکولی عصر امروز در حاشیه مراسم تهیه و توزیع کمک‌های معیشتی بین افراد نیازمند و آسیب‌پذیر از کرونا در لرستان، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: امروز مرحله نخست از سری دوم رزمایش کمک مومنانه را با 20 هزار بسته معیشتی در استان شروع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این کمک‌ها توسط بسیج و سپاه استان و بخش دیگر توسط خیرین و مردم نوع‌دوست استان تهیه شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه همزمان با توزیع 20 هزار بسته معیشتی، 21 هزار پُرس غذای گرم نیز بین نیازمندان توزیع خواهد شد، گفت: اطعام نیازمندان توسط قرارگاه پیشرفت و هیات رزمندگان اسلام در روز عید غدیرخم صورت می‌گیرد.

کشکولی بیان داشت: از امروز تا پایان سال، شب‌های جمعه هر هفته هزار بسته غذای گرم بین محرومین توزیع خواهد شد که 400 بسته آن برای شهر خرم‌آباد خواهد بود.

آغاز توزیع 16 هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» در هرمزگان

مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در استان هرمزگان نیز با توزیع 16 هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هزار تومان در میان محرومان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج همواره در کنار مردم و افتخارش خدمت به مردم است، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا گروه‌های جهادی با تمام توان و امکانات در کنار مردم و کادر درمان حضور بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در جامعه افزود: این اقدامات خیرخواهانه در واقع تحقق بخشیدن به دستورات و فرامین خداوند متعال در آیات قرآنی است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه در دنیا کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابله با ویروس کرونا هیچ گام موثری برنداشتند و در زمینه کمک‌رسانی به مردم‌شان عملکرد خوبی نداشتند، گفت: در این رزمایش مردم کشورمان وارد میدان شدند و به صورت خودجوش به هم‌وطنان نیازمند کمک کردند که در نوع خود در جهان بی‌نظیر و درس‌آموز است.

گام دوم نهضت «کمک مؤمنانه» در دیار حاج ‌قاسم

دومین مرحله کمک مؤمنانه در دهه امامت و ولایت به پیروی از راه و سیره امام علی (ع) و در ادامه آنچه که در ماه رمضان صورت گرفت در استان کرمان آغاز شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله (ع) استان کرمان درباره جزئیات این مرحله از رزمایش گفت: تاکنون ۶۲ هزار و ۲۷۸ خانوار در گام اول توسط قرارگاه امام حسن مجتبی شناسایی شده‌اند و مرحله دوم در سه گام انجام می‌شود بازه زمانی اول دهه امامت و ولایت از عید قربان تا عید غدیر، بازه زمانی دوم دهه اول محرم الحرام تا عاشورا و دهه سوم از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) انجام می‌شود.

وی بیان داشت: ما در استان  کرمان بازه زمانی گام اول را در دو فاز تعریف کرده‌ایم، فاز اول با شروع عید قربان تا غدیر و فاز دوم از عید غدیر تا اول محرم است.

 

 

 اهداء ۳۱۳ سری جهیزیه به نیازمندان حاشیه تهران

سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران نیز، گام دوم رزمایش «کمک مومنانه» را با یاری‌رساندن به زوج‌های مستضعف و آبرومند حاشیه پایتخت آغاز کرد.

سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، با اشاره به توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در عید سعید غدیر خم گفت: همزمان با این اقدام، ۳۱۳ پک جهیزیه به زوج های جوان آبرومند در شهرستان های استان تهران اهدا خواهد شد که تمام این اقدامات بخش کوچکی از عظمت حضور انسجام‌بخش ملت ایران است.

توزیع بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی از امروز

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مرحله نخست گام دوم نهضت کمک مؤمنانه ۶۰ هزار و ۷۹۹ بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع می‌شود، بیان داشت: از این تعداد هفت هزار و ۷۳۷ بسته توسط سپاه استان، ۴۷ هزار و ۸۹ بسته توسط کمیته امداد تهیه و توزیع خواهد شد.

قاسمی از توزیع ۲۳۳ بسته توسط اوقاف و امور خیریه، پنج هزار بسته بنیاد علوی و ۷۵۰ بسته نیز توسط هلال‌احمر خبر داد و عنوان کرد: بسته‌های کمک معیشتی، جهیزیه، لوازم‌التحریر و گوشت قربانی و سایر در مدت ۱۰ روز در شهرستان‌های مختلف توزیع خواهد شد.

وی ارزش ریالی هر بسته معیشتی را بیش از ۳۰۰ هزار تومان اعلام و مطرح کرد: در مرحله نخست گام دوم نهضت کمک مؤمنانه ۲۸۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و سپاه استان توزیع خواهد شد که ارزش ریالی هر سری جهیزیه ۱۲۰ میلیون ریال است.

«کمک مومنانه» جمعیت امام رضایی‌ها در چهارمحال و بختیاری

 مسئول جمعیت امام رضایی‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه و توزیع یک‌هزار بسته‌ غذایی برای نیازمندان در قالب کمک مؤمنانه گفت: در مرحله اول رزمایش مواسات منازل شهدای استان محل بسته‌بندی و جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه جمعیت امام رضایی‌ها بود و در مرحله دوم نیز این روند با نام شهدا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

نظر شما