شناسهٔ خبر: 41806707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سپاه برای هرگونه یاری بخشی به دولت و مردم لبنان اعلام آمادگی کرد

خبرگزاری میزان- فرمانده کل سپاه ضمن تسلیت پیرو جان‌باختگان فاجعه انفجار در بندر بیروت، از اعلام آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای هرگونه یاری بخشی به دولت و مردم لبنان برای کمک به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان این حادثه خبر داد.

صاحب‌خبر -

اعلام آمادگی سپاه برای یاری دولت و مردم لبنانخبرگزاری میزان - در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت که منجر به جان باختن و مجروحیت جمع کثیری از مردم لبنان شد؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این فاجعه مصیبت‌بار را به ملت و دولت این کشور و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تسلیت گفت.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه مصیبت‌بار انفجار در بندر بیروت که منجر به جان باختن و مجروحیت تعداد کثیری از مردم عزیز و مقاوم لبنان گردید، را به ملت و دولت این کشور و به ویژه مجاهد نستوه برادر مکرم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و رهبر مقاومت اسلامی لبنان تسلیت و تعزیت عرض  می نمایم.

 اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه ، ضمن اعلام آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای هرگونه یاری بخشی به دولت و مردم لبنان برای کمک به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان این حادثه ؛ از درگاه حضرت حق تعالی برای جانباختگان والامقام رحمت و مغفرت ، برای مجروحین عزیز شفای عاجل و برای خانواده های داغدیده و آحاد ملت شریف این کشور صبر و شکیبایی طلب می کنم.

عصر روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ حادثه مهیب «انفجار مخزن نیترات سدیم در بندر بیروت» موجب زخمی و کشته‌شدن شمار زیادی از مردم این کشور شد و گفته می‌شود برخی مسئولان سفارتخانه‌های خارجی هم در بین این افراد بودند. بر اثر این حادثه تخریب انبار‌های کالا‌های اساسی همچون دارو، گندم و ... به شدت آسیب دیده است.

مقامات رسمی کشورمان از همان ابتدای وقوع حادثه بندر بیروت، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان از جمله حزب‌الله قهرمان، اعلام کردند مثل همیشه در کنار این کشور هستند و از هرگونه کمک‌رسانی دریغ نخواهند کرد.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پس از وقع این حادثه، با صدور بیانیه‌ای، همه ملت لبنان اعم از جریان‌های سیاسی و احزاب مختلف را به وحدت دعوت کرد. برخی رژیم‌ها از جمله رژیم سعودی، آمریکا، اسرائیل و ... در صدد سوءاستفاده از فرصت پیش آمده در لبنان هستند. رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به سرویس‌های جاسوسی نیز در حال تحریف هستند.

انتهای پیام/

نظر شما