شناسهٔ خبر: 41806356 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی دانشجویان؛

داوری آثار جشنواره «تجربیات برتر کانون‌ها» دانشجویان علوم پزشکی آغاز شد

داوری آثار جشنواره «ارائه تجربیات برتر کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور» توسط دانشجویان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)،  حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت درباره داوری آثار جشنواره «ارائه تجربیات برتر کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی» گفت: پس از مشخص شدن آثار برگزیده برای حضور در مرحله دوم جشنواره TED.Chex دانشجویان ویدئو‌های خود را ضبط و برای ما ارسال کردند.

وی افزود: ویدئو‌ها در پرتال معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بارگذاری خواهند شد تا دانشجویان علوم پزشکی آن‌ها را مورد داوری و قضاوت قرار دهند.

زائری لطف افزود: امیدواریم دانشجویان با حساسیت و نکته‌سنجی این داوری را انجام دهند چرا که یکی از اهداف این کار آموزش از طریق مشارکت در داوری بوده است. دانشجویان می‌توانند همه آثار را مشاهده کرده و رای بدهند. همچنین می‌توانند تا قبل از به پایان رسیدن مهلت داوری، رای خود را ویرایش و اصلاح کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت درباره جوایز این رویداد علمی و فرهنگی گفت: از انجمن‌های علمی دانشجویی کشوری راه یافته به این مرحله، یک انجمن که بیشترین رای را کسب کرده باشد، جایزه ویژه دریافت خواهد کرد و سایر شرکت کنندگان نیز بر اساس آرای کسب شده، در دو بخش کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی جایگاه‌های اول تا سوم را کسب می‌کنند.

وی اضافه کرد: تاریخ شروع داوری از ۱۵ تا ۲۲ مردادماه سال جاری است و دانشجویان می‌توانند از طریق لینک: http://kanoonf.behdasht.gov.ir/page/TED.Chex به پرتال دسترسی داشته باشند.

زائری لطف گفت: دانشجویان توجه کنند که به منظور داوری آثار ابتدا از طریق سامانه فرم عضویت را تکمیل کنند و با نام کاربری و رمز عبور تعریف شده توسط سامانه اقدام به داوری آثار منتخب کنند. با توجه به اینکه در طول مدت زمان داوری آثار، امکان داوری و قابلیت ویرایش فراهم است خواهشمندیم که در حفظ و نگهداری نام کاربری و رمز عبور خود کوشا باشند.

وی افزود: در این جشنواره علمی و فرهنگی ۱۸۳ اثر در بخش انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی به دبیرخانه جشنواره TED.Chex رسیده است. از مجموع آثار دریافت شده ۱۱۴ اثر به بخش انجمن‌های علمی اختصاص داشت که از این بین ۷۱ اثر توانستند از مرحله غربالگری بگذرند. از مجموع ۶۹ اثر در بخش کانون‌های فرهنگی ۵۳ اثر موفق شدند از مرحله غربالگری عبور کنند.

جشنواره «ارائه تجربیات برتر کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور» با هدف انگیزه بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و معرفی نمونه‌های برتر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این جشنواره با توجه به وضعیت کشور در زمینه شیوع ویروس کرونا و اهمیت بالای انجام فعالیت‌های فرهنگی به صورت مجازی از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد و هم‌اکنون مرحله داوری اولیه آن به پایان رسیده و در انتظار داوری نهایی است.

نظر شما