شناسهٔ خبر: 41806295 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مانورهای متقلبانه کلاهبرداران در تب‌وتاب بازار سکه و ارز

جانشین پلیس پیشگیری تهران نسبت به کلاهبرداری از شهروندانی با عناوینی همچون سرمایه‌گذاری برای خرید و فروش سکه یا دلار هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای ضمن هشدار به شهروندان درباره کلاهبرداری با عناوینی همچون جذب سرمایه برای خرید و فروش سکه یا دلار، گفت: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی و سایتهای منتشرکننده آگهی مانند دیوار و شیپور، آگهی‌هایی با عناوینی همچون جذب سرمایه برای خرید و فروش سکه منتشر می‌شود که هوشیاری شهروندان را در مراجعه به سایتها می‌طلبد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران افزود: افراد آگهی‌دهنده، بعضاً ضمن اجاره دفاتر لوکس (معمولاً اجاره یک‌روزه دفتر) و خودروهای گران‌قیمت، از افراد به‌عنوان سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنند و با آنها در دفاتر مذکور قرار ملاقات می‌گذارند.

وی تصریح کرد: این افراد در جلسات خود با اشخاص سرمایه‌گذار اعلام می‌کنند توانایی خرید سکه بانکی یا دلار از صرافی بانک ملی را دارند و مدعی می‌شوند با فروش سکه و دلار می‌توانند سود خوبی را برای فرد سرمایه‌گذار به ارمغان بیاورند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به تب‌وتاب بازار سکه و ارز، افرادی سودجو از فضای پیش‌آمده سوءاستفاده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

موقوفه‌ای با تذکر اینکه این افراد کلاهبردار پس از دریافت وجه از اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، متواری می‌شوند و ضمن عدم پاسخگویی به مالباخته و تعویض دفاتر خود، زمینه کلاهبرداری را فراهم می‌کنند، گفت: شهروندان مراقب چنین شرایطی باشند تا در دام آنها نیفتند و درگیر مراحل قضائی و شکایت نشوند.

انتهای پیام/+

نظر شما