شناسهٔ خبر: 41806227 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ایوب دهقانکار در گفت‌وگو با مهر؛

سامانه نقد کتاب راه‌اندازی می‌شود/خبرنگار هم بشیر است هم منذر

محمد آسیابانی

ایوب دهقانکار در حاشیه دیدار از خبرگزاری مهر به مناسبت روز خبرنگار از تشکیل سامانه نقد کتاب در موسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به همراه تنی چند از مدیران این موسسه، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ در خبرگزاری مهر حضور پیدا کرده و روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفتند.

در حاشیه این دیدار دهقانکار به خبرنگار مهر گفت: خبرنگاران هم بشیر هستند و هم منذر. بنابراین باید نگاه انتقادی به مسائل داشته باشند. به هر حال مدیران و مسئولان منزه از خطا نیستند و نگاه انتقادی می‌تواند آنها را متوجه «مسائل» کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترکیب موسسات سه‌گانه زیر مجموعه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاسیس یک موسسه فراگیر، اشاره کرد: هدف وزارتخانه از ادغام موسسات ارائه خدمات بهتر به اهل فرهنگ است. بنابراین با توجه به اهمیت این موسسه در جریان‌های فرهنگی ایران، همه برنامه‌ها به صورتی هدفمند پیگیری می‌شود.

دهقانکار در ادامه از تشکیل سامانه نقد کتاب خبر داد و گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در خصوص راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و بیان تفکر و نظرات و ایده‌های متفاوت ما علاوه بر اینکه در سرای اهل قلم در حال بازنگری اساسی موضوعات سرای اهل قلم و نشست‌های معمول این مجموعه هستیم، همچنین در حال راه اندازی سامانه ای هستیم با عنوان «سامانه نقد کتاب».

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اضافه کرد: هم‌اکنون وضعیت کاغذ در بازار چندان به سامان نیست. شرایط کرونایی نیز ایجاب می‌کند که ما بستر فضای مجازی و نشر الکترونیک را بیشتر جدی بگیریم. به همین دلیل ما مشغول راه اندازی این سامانه هستیم تا فصلنامه‌های مخصوص نقد را هم شامل بشود. فرآیند مطالعه و طراحی این سامانه در حال انجام است و انشاالله به زودی از این سامانه رونمایی خواهد شد.

نظر شما