شناسهٔ خبر: 41806088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز درمجلس:

هرگونه تخریب بنا در اراضی برخلاف قانون، پیگرد قانونی دارد

نماینده مردم در مجلس بابیان اینکه تخریب بناهای که در حریم ساخت وسازهای خارج از محدود ساخته شده است نیازمند تذکر است ونمی توان به یکباره بدون اطلاع ساکنین بنا تخریب شود، گفت: هرگونه تخریب بنا برخلاف قانون پیگرد قانونی دارد.

صاحب‌خبر -

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره مشکلات مردم در تخریب ساخت وسازهای به اصطلاح در  خارج از  محدود در حوزه انتخابیه اش، گفت: ساخت وسازی های خارج  از محدوده تعریف خاصی دارد که می‌بایست براساس  اصول  قانونی  باید آن برخورد شود و نباید  به غیر از قوانین حقوقی  باید ساخت های خارج از  محدوده  برخورد شود.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز درمجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات از تخریب های اخیر حصار برخی باغات تصریح کرد:  بناهای  که سال ساخت آن به ما قبل سال 1374 بازمی گردد  نیز  نباید  تخریب شوندو در اصطلاح شامل قانون تخریب خارج از محدوده نمی شوند.

  وی بابیان اینکه هرگونه تخریبی برخلاف قانون پیگرد قانونی دارند و مردمی که معترض هستند می توانند با ارجاع  به دستگاه  های قضایی حقوق خود را پیگیری کنند، تصریح کرد: مسئولان جهاد متعقد هستند که ما قبل از  تخریب  به ساکنانی که خارج از  محدوده ساخت و ساز کرده اند،  نه تنها تذکراتی داده ایم  بلکه پلاکاردهای ممنوعیت ساخت وساز نیز  نصب می کنیم  و سپس  تخریب ها صورت می گیرد اما  برخی از اهالی هم اعلام  می کنند، هیچ گونه تذکری مبنی بر تخریب دریافت نکرده ایم که این امرموجبات اختلاف  را در  حل این مسائل فراهم کرده است.

 وی  تصریح کرد: بطور مثال زمانی که برخی  از ساخت و ساز خارج از محدوده تعریف و شامل تخریب می شود پس چرا  انشعابات موقت برای مردم نظر گرفته می‌شود  بنابراین به ساکنین هم باید حق داد که با این اوصاف با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.

 نماینده مردم چناران در مجلس افزود:  برخی از  مکان های که با دیوارهای پیش ساخته  شده اند نباید شکسته شود زیرا این نوع دیوار ها سرمایه ملی هستند  و بنابراین این دیوارهای پیش ساخته اگر قانون اجازه می دهد می بایست جمع آوری  و سپس  در  محلی نگهداری  شود بطور  مثال در  زمان برور  حواد ث مترقبه از جمله سیل استفاده شود.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  بابیان اینکه  تخریب  بناهای که در حریم ساخت وسازهای  خارج از محدود ساخته شده است  نیازمند تذکر است ونمی توان  به یکباره بدون اطلاع ساکنین بنا تخریب شود یادآورشد: هرگونه تخریبی برخلاف قانون پیگرد قانونی دارد./

پایان پیام

نظر شما