شناسهٔ خبر: 41805473 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ مرداد ۱۳۹۹؛

رشد آرام قیمت دلار در بازار

تهران- ایرنا- صرافی‌های بانکی امروز (سه‌شنبه) بهای خرید و فروش دلار و یورو را باز هم افزایش دادند، بر این اساس هر دلار به بهای ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر یورو به نرخ ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

صاحب‌خبر -

بازار ارز امروز (چهارشنبه، پانزدهم مرداد) در نرخ‌های رسمی صرافی‌ها و معاملات غیر رسمی شاهد افزایش قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بود.

به گزارش ایرنا، بهای هر دلار آمریکا در ساعت ۱۴ و ۳۰ امروز در صرافی‌های بانکی همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرد و نرخ فروش آن با ۲۰۰ تومان افزایش به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. همچنین بهای خرید دلار در این صرافی‌ها نیز افزایشی ۳۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

تابلوی صرافی‌ها برای فروش یورو هم افزایش قیمت ۲۰۰ تومانی را نشان دادند و بهای آن را  ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان ثبت کردند.  بهای خرید یورو نیز افزایشی ۳۰۰ تومانی داشت و ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار غیر رسمی ارز گویای آن است که نرخ خرید و فروش دلار در این بازار نسبت به روز گذشته صعودی حدود ۲۰۰ تومانی داشته و این ارز در حدود قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شود.

همچنین در سامانه سنا نیز میانگین بهای فروش دلار و یورو در روز کاری گذشته را نسبت به روز کاری پیش از خود صعودی به مانند بازار غیررسمی داشت. در بازار معاملاتی روز گذشته این سامانه برای فروش هر یورو مبلغ میانگین ۲۶ هزار و ۴۵۵ تومان و برای فروش دلار نیز رقم ۲۲ هزار و ۷۷۱ تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر در سامانه نیما طی در روز معاملاتی گذشته هر حواله فروش یورو با میانگین قیمت ۲۱ هزار و ۶۹۰ تومان به ثبت رسید. بهای فروش حواله دلار نیز در این سامانه ثبت نشد.

نظر شما