شناسهٔ خبر: 41804180 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنترل سگ رباتیک "بوستون داینامیکز" با کمک دسته پلی‌استیشن!

یک استارتاپ آمریکایی با ارائه یک فناوری جدید، امکان کنترل از راه دور سگ رباتیک شرکت "بوستون داینامیکز" را با کمک یک دسته پلی استیشن فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریسم، استارتاپ آمریکایی "فرمانت"(Formant)، فناوری جدیدی ابداع کرده است که به کاربر امکان می‌دهد تا سگ رباتیک شرکت "بوستون داینامیکز"(Boston Dynamics) موسوم به "اسپات"(Spot) را از راه دور و در حالی که در خانه نشسته، کنترل کند. تنها ابزار مورد نیاز برای این کار، ارتباط ثابت اینترنتی است.

این فناوری، راهی برای به نمایش گذاشتن نرم‌افزاری است که امکان کنترل ربات‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

"جف لینل"(Jeff Linnell)، مدیرعامل فرمانت گفت: اسپات ربات شگفت‌انگیزی است زیرا نخستین رباتی به شمار می‌رود که می‌تواند مسیر خود را در محیطی ساختاربندی نشده پیدا کند.

در بررسی عملکرد این فناوری، یک کاربر توانست ربات اسپات را از فاصله یک مایلی، از اتاق نشیمن خانه خود و تنها با استفاده از یک دسته پلی‌استیشن کنترل کند تا ربات به گردش کردن در یکی از پارک‌های سان‌فرانسیسکو بپردازد. در همه مدت آزمایش، یک انسان نیز برای بررسی حرکات ربات در کنار آن حضور داشت.

ربات اسپات در اوایل سال جاری، با قیمت ۷۴,۵۰۰ دلار به فروش گذاشته شد و تاکنون از آن در فضاهای در حال ساخت و ساز و حتی بیمارستان‌ها استفاده شده است.

کاربرانی که به کنترل از راه دور ربات علاقه دارند، ابتدا باید فرمی را در وب‌سایت شرکت فرمانت پر کنند.

انتهای پیام

نظر شما