شناسهٔ خبر: 41804079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس:

شهرداری‌ها به عنوان نهادی عمومی در خط مقدم خدمت رسانی هستند

شیراز - مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: شهرداری ها به عنوان نهادی عمومی در خط مقدم خدمات رسانی به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در جمع شهرداران ۱۱۰ شهر فارس که در آئین ویدئو کنفرانسی در ۳۶ فرمانداری استان حضور داشتند، به ظرفیت عظیم شهرداری‌ها و شوراهای شهر و نقش اثرگذار آنها در توسعه و آبادانی شهرها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادی عمومی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند.

پرویز کهندل یکی از بحث‌های محوری این همایش را موضوع مدیریت محلی مبارزه با بیماری کرونا و خدمات رسانی شایسته شهرداری‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و تهدید سلامت شهروندان، شهرداری‌های استان، بنا به رسالت و مسئولیت اجتماعی خود همگام و همراه با تدابیر و اقدامات مؤثر دولت و ستاد ملی مقابله با ویروس، تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مالی و تجهیزات مدیریت شهری و حوزه‌های وابسته از جمله مدیریت پسماند و آرامستان ها، به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین آموزش و اطلاع رسانی محیطی، به کار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های مؤثر مجموعه شهرداری‌ها برای مشارکت در امر مبارزه با شیوع کرونا عنوان کرد: برخی از نیروهای خدمات رسان مانند نیروهای شاغل در آرامستان ها، رانندگان حمل کننده اجساد متوفیان کرونایی، پاکبانان، فعالین بخش حمل زباله بیش از نیروهای سایر بخش‌ها در شرایط ملتهب موجود در معرض خطر بوده و مجاهدت‌های خاموش این افراد قابل تقدیر و ستودنی است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس به اقدامات شهرداری‌های استان در زمینه مقابله با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا، ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌های منتهی به بیمارستان‌ها، معابر پر رفت و آمد پایانه‌های مسافربری ایستگاه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین اماکنی پر تردد از جمله میادین میوه و تره بار در دستور کار شهرداری‌های استان قرار گرفته است.

کهندل همچنین از دیگر اقدامات شهرداری‌ها در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا به تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در میان کارگران و کارمندان خدمات شهری، پایش بهداشتی ارباب رجوع در حین ورود به شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت انتظار می‌رود از این به بعد نیز این موضوعات مهم به دقت از سوی شهرداری‌ها دنبال شده و رعایت شود.

وی به اقداماتی از سوی شهرداری‌ها در راستای رعایت منشور حقوقی شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری میز خدمت الکترونیکی و ارائه خدمات به ارباب رجوع غیر حضوری، از جمله این اقدامات بوده است؛ این اقدام در راستای شفاف سازی نظام اداری و افزایش احساس رضایت در مردم صورت گرفته است که البته ارائه خدمات به شکل الکترونیکی، علاوه بر کاهش هزینه‌ها برای مردم و شهرداری‌ها، باعث حضور کمتر ارباب رجوع در شهرداری شده و در راستای ارتقای سطح سلامت و بهداشت مردم و مراجعین شهرداری در شرایط موجود نیز اثرگذار بوده و همچنین موجب کاهش فساد اداری خواهد شد.

وی به اقدامات خوب دیگری نیز از سوی شهرداری‌ها اشاره و اظهار کرد: در راستای تحقق شعار امسال اقداماتی در راستای بهبود فضای کسب و کار و افزایش انگیزه سرمایه گذاری و تقویت بنیه تولید و مشارکت‌های مردمی صورت گرفته است که البته میل به این هدف نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان است

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس موضوع ضرورت برپایی بازارچه‌های محلی شهری و روستایی برای فروش محصولات بومی و محلی را نیز به شهرداران استان یاد آورشد.

کهندل همچنین به شهرداران و شورای شهر در خصوص جذب سرمایه، تسهیل شرایط سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها سفارش اکید کرد و گفت: شهرداران استان و اعضای شوراهای شهر در هر شهر باید با توجه به ظرفیت‌های موجود درآن منطقه موضوع سرمایه گذاری را دنبال کرده و نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس تصریح کرد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه صدور پروانه ساخت و هزینه انشعاب آب و فاضلاب معاف هستند که البته این معافیت بر اساس الگوی مصرف و تنها برای یکبار مشمول آنها می‌شود.

نظر شما