شناسهٔ خبر: 41802710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترویج روحیه مقاومت، توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی را خنثی می‌کند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ترویج روحیه ایثار، شهادت و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان آینده نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

صاحب‌خبر -

آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سالگرد شروع فعالیت کنگره شهدای استان در فضای مجازی، افزود: مقاومت و ایستادگی بر روی ارزش‌ها در برابر تخریب‌ها و حملات روانی دشمنان یکی از مسائل مهمی است که باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: اکنون توجه همه به خصوص جریان انقلابی، نهادهای انقلابی و گروه های مردمی بر مساله مقاومت و تبیین ابعاد آن یک اولویت و ضرورت مهم محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشت و با توجه به این‌که جبهه استکبار با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد برای ضربه زدن به جبهه مقاومت مشغول توطئه و فتنه انگیزی است باید با تمام قوا وارد میدان مبارزه شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مجاهدت، ایثار، فداکاری و در نهایت شهادت در راه خدا عالی ترین مقامی است که خداوند به انسان هدیه می‌دهد و امروز همه باید هدفمان برای رسیدن به این مقام ارزشمند باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی احیای فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است که همه باید قدر این دستاورد ارزشمند را به خوبی بدانند و باید از مقام شهدا و شهادت به خوبی پاسداری شود.

وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی و دیگر کنگره های شهدا با چندین سال برنامه‌ریزی و هدفگذاری صحنه های ارزشمند خدمت رسانی و جهاد در حوزه های مختلف را به نمایش گذاشت و این قبیل برنامه‌ها مایه غرور و عزت ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: کنگره شهدای استان مرکزی یکی از رویدادهای بزرگ استان مرکزی بود که فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار و عزت را به نمایش گذاشت و پیوند عمیق مردم استان با جهاد و شهادت را تبیین کرد.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: جمع‌آوری اسناد شهدای استان و دسته بندی آنها یکی دیگر از اقدامات کنگره که کار بزرگی صورت گرفت و انجام این کار بزرگ نشان از همت و اراده دست اندرکاران کنگره شهدا بود که بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: بیش از ۱۶ اجلاسیه در جریان برگزاری کنگره اصلی برگزار شد که هرکدام مخصوص قشر خاصی در جامعه بود و اجلاسیه‌ها به خوبی نقش اقشار جامعه همچون کارگران، مهندسان، بهداری رزم، روحانیون، فرهنگیان، گروه‌های مردمی، مهندسان، سنگرسازان بی سنگر، دانشگاهیان، بانوان، پیشکسوتان، ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و همه افراد در دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جوان تبیین کرد.

امام جمعه اراک ادامه داد: هرکدام از اجلاسیه هایی که در مرکز استان و شهرستان هایی چون محلات، خمین، ساوه، فراهان دلیجان و بخش‌های دیگر استان برگزار شد به اندازه یک کنگره محتوا و حرف داشت و زحمات بسیاری برای آن انجام شد.

وی تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه ها راویان جریان باعظمت کنگره بودند و در روایت‌گری این جریان بزرگ نقش موثر و تاثیرگذاری ایفا کردند و کمال تشکر را از همه آنها داریم.

آیت الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان یک منشور برای مردم استان و همه علاقمندان و دلسوزان به فرهنگ ایثار و جامعه است که امروز باید ابعاد گسترده این بیانات ارزشمند را هم تبیین و هم عملیاتی کنیم و این یک رسالت بزرگ است.

وی افزود: حضور شخصیت ها و مسئولان انقلابی کشوری همچون سرلشکر «حسین سلامی»، سرلشکر «مصطفی ایزدی»، سرلشکر «علی فدوی»، سردار «محمد پاکپور»، دریادار «حبیب‌الله سیاری»، سردار «ابوالفضل شکارچی» و بسیاری از شخصیت‌های دیگر خاطره انگیز و بسیار لذت بخش بود.

کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی مهرماه پارسال با حضور سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در اراک برگزار شد.

نظر شما