شناسهٔ خبر: 41802694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فهرج تا شهریور صاحب بیمارستان می‌شود

ساختمان بیمارستان ۳۲ تختخوابی فهرج در استان کرمان تا شهریورماه امسال با حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بیمارستان فهرج تنها پروژه ملی در شرق استان و یک نقطه عطف در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی بم است. ساخت بیمارستان فهرج در سال‌های ۹۱ و ۹۲ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان کلید خورد و چندین بار پیمانکار خلع ید و این موجب توقف اعتبارات آن شد.

۳۵ میلیارد تومان برای بیمارستان فهرج هزینه شده، این بیمارستان ۳هزار و ۱۰۰ مترمربع زیر بنا دارد و ۴ بخش و اورژانس دارد و یک متخصص نیز به‌عنوان رئیس این بیمارستان منصوب شده است.  

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی بم اظهار کرد: در ۶ ماهه اول و دوم نزدیک به ۱۰۰ پروژه از جمله خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، تکمیل بیمارستان‌ها، پانسیون پزشک و چندین پروژه بهداشتی درمانی به بهره‌برداری خواهد رسید که برای اجرای این پروژه‌ها ۱۱۰ میلیاد تومان در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

 رضا علی‌نژاد میزان مساحت پروژه‌های بهداشتی و درمانی را ۶۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع اعلام کرد و  گفت: تخت‌های اورژانس در بیمارستان پاستور بم هم افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: ۲۳ تخت در سال ۹۸ به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد و پیگیر هستیم که  با تکمیل ساختمان، ۴۲ تخت دیگر را به این بیمارستان بیفزاییم.

علی‌نژاد تصریح کرد: پروژه‌های بهداشتی درمانی، خانه بهداشت، آزمایشگاه و همچنین پانسیون پزشک بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در تعدادی از این پروژه‌ها به پیشرفت ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم که در شهریور به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی بم اظهار کرد: در نرماشیر در بخش بهداشت و درمان نیز بیش ار ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما