شناسهٔ خبر: 41802533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

اختصاص ۳ میلیارد تسهیلات جبران خسارت کرونا به حوزه سلامت لرستان

خرم‌آباد- مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تسهیلات اختصاص یافته برای جبران ضرر ناشی از شیوع کرونا در لرستان ۸۰۰ میلیارد بوده که سهم حوزه سلامت از این میزان ۳ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز چهارشنبه نشست بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا در حوزه سلامت، با حضور مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، علی فرهادی مشاور و مدیر حوزه ریاست و معاونین بهداشت، توسعه مدیریت و منابع، درمان و غذا و دارو در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در این نشست که هدف از برگزاری آن بررسی وضعیت متقاضیان حوزه سلامت جهت دریافت تسهیلات اختصاص یافته به موضوع کرونا برگزار شد؛ تعداد متقاضیان، بررسی درخواست‌ها و میزان پرداخت تسهیلات به آنان و چگونگی معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این نشست با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا ویروس، مردم در سطوح مختلفی دچار ضرر و زیان شده اند؛ گفت: سهم این تسهیلات به استان لرستان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که سهم حوزه سلامت سه میلیارد تومان است و متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه کارا، اقدام به ثبت نام کنند.

وی گفت: بیشترین زحمت بر دوش معاونت بهداشت دانشگاه است که مسئولیت دبیرخانه را نیز متقبل شده است و می‌طلبد گزارش مکتوبی در همه حوزه‌ها، تعداد متقاضیان، نوع درخواست‌ها و مبالغ تسهیلات، تهیه شود تا در جلسه‌ای که در استانداری داریم، مطرح شود.

برپایه این گزارش، متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه کارا اقدام به ثبت نام کنند و تأیید مراحل مربوط به هر کدام از دستگاه‌های مجری از طریق ادارات مرتبط انجام خواهد شد.

تأیید واحدهای بهداشتی و درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی، ابتدا توسط مسئول بهداشت محیط شهرستان و سپس توسط معاون بهداشت دانشگاه انجام خواهد شد و این تسهیلات به مشاغل بخش خصوصی مرتبط با حوزه سلامت اختصاص می‌یابد.

نظر شما