شناسهٔ خبر: 41802141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت یزد خبر داد

اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان حکیم بهابادی

حمید رضا دهقان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به بررسی سند توسعه شهرستان محروم بهاباد در شورای برنامه‌ریزی استان، از شتاب گرفتن توسعه در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«سید مجتبی حسینی پور» افزود: حمایت از توسعه همه جانبه، تامین بیش از پیش زیرساخت‌ها، پیگیری جهت اختصاص ردیف اعتباری خاص از محل اعتبارات ملی برای شهرستان بهاباد، تامین منابع مالی اشتغالزایی و تحقق کامل طرح‌های پیش‌بینی شده در سفر ریاست جمهوری از اقدامات ویژه قابل پیگیری به منظور توسعه در بهاباد است.

وی با اشاره به این که نظام نامه توسعه‌ای شهرستان بهاباد به تامین منابع از محل‌های مختلف اشاره دارد، گفت: امسال با وجود این که سهم استان از اعتبارات متوازن و همچنین اعتبارات نفت و گاز کاهش یافته است، با این وجود سهم شهرستان بهاباد افزایش داشته و منابع خوبی در اختیار این شهرستان قرار گرفته است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری بیش از شش میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان حکیم بهابادی در نظر گرفته شده و در خصوص توسعه راه‌های اصلی و فرعی برای خروج این شهرستان از بن‌بست با پیگیری‌های نماینده محترم مردم اعتبارات خاصی دیده شده است.  

وی که در در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال جاری سخن می‌گفت، با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای روستاهای منتخب در تمام شهرستان‌ها سند اشتغال تهیه کرده است، افزود :مقرر شد فرمانداران گزارشی از اقدامات صورت گرفته در روستاها، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه کنند که در این جلسه گزارش اقدامات برنامه توسعه اقتصادی واشتغالزایی روستایی شهرستان اردکان ارائه شد.

حسینی‌پور با اشاره به ارائه مصوبات کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مصوبات این کارگروه تصویب توزیع مکانی، صدور ۲۲ مجوز بی‌نام در استان یزد است که محرک سرمایه گذاری در استان خواهد بود.

وی همچنین تصویب برنامه عملیاتی نظام نوآوری استان در این جلسه را یک اقدام جدید برای توسعه نوآوری و فناوری و سوق دادن استان به سمت اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: با تصویب اعضاء منطقه ویژه علم و فناوری به عنوان دبیرخانه اجرایی این سند در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، حسینی‌پور در پایان نیز گفت: تصویب طرح شهید احمدی روشن به عنوان توسعه فعالیت‌های مهارتی استاد کار محور و ارائه طرح تحقیقاتی جذب و ماندگاری گردشگری در استان و استراتژی‌های استان برای رونق گردشگری در دوران کرونا و پسا کرونا از دیگر طرح‌های مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

نظر شما