شناسهٔ خبر: 41802009 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت دانشجویی |

مکتب حسینی در گرو مکتب ولایت

با نزدیک شدن به محرم حسینی و پرونده ناتمام کرونا و آمار هر روزه دال بر افزایش شمار مبتلایان به این ویروس، شاهد مانور‌های خبری مجازی حول محور تعطیلی هیئات و مراسم مذهبی هستیم.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه کول؛ با نزدیک شدن به محرم حسینی و پرونده ناتمام کرونا و آمار هرروزه دال بر افزایش شمار مبتلایان و کشته شدگان به این ویروس باری دیگر شاهد مانور های خبری مجازی حول محور تعطیلی هیئات و مراسم مذهبی واز طرفی دیگر ؛برگزاری بی چون و چرا مراسم مذهبی به روال سالهای قبل اما با رعایت پروتکل های بهداشتی است.


بر همگان کامل محرز است که امام حسین(ع) برای ملت ما و همه مسلمانان از ارزش های دینی و معنوی به حساب می ‌آید و تلاش رسانه های معاند درکمرنگ کردن محرم و قیام امام حسین و همچنین سعی در ترساندن مردم به اینکه محرم حسینی،حسینه ها به کشتارگاه تبدیل میشود، بی فایده است، همان طور که تلاس هایشان در سالیان اخیر بی فایده بوده است؛ چرا که ما ملت ما ،ملت امام حسین است .


و پر واضح است القای" شعور حسینی" به جای "شور حسینی" نقشه شوم بیگانگان در کمرنگ کردن عزاداری ها می باشد.


امادر این میان‌شاهد فتواها حاکی از برگزاری مراسم مذهبی هستیم؛ درحالیکه هنوز ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم قطعی خود را جهت چگونگی برگزاری ایام محرم بیان نکرده است و رهبری در سخنرانی چند روز اخیرشان ذکر کردند در مسئله عزاداری ها و چگونگی برگزاری مراسم محرم حسینی تصمیمات ستادمبارزه با کرونا برایمان ارجح است.


این جا سوال پیش میاد این افراط و تفریط در امر ولی چه معنی دارد ؟! این وادادگی و عدم تامل و سعی در متشنج کردن فضا چه معنی دارد؟! مگر نه اینکه حضرت امیر در خطبه‌۹۷ این چنین بیان می‌کنند:


مردم به اهل بیت پیامبر بنگرید
از آن سو که گام بر‌می‌دارند، بروید
قدم جای قدمشان بگذارید
آنها شما را از راه هدایت هرگز بیرون نمی‌برند ‌،به پستی و هلاکت باز نمیگردانند.
اگر سکوت کردند، سکوت کنید
و اگر قیام کردند، قیام کنید و از آنها پیشی نگیرید که گمراه می شوید و از آنان عقب نمانید که نابود می‌شوید. این عقب ماندن ها و جلو زدن ها از امر ولی زمان نتیجه ای جز تباهی ندارد.. چرا که در تاریخ عقب ماندگان و جلو زدگان از امر ولی چه بسیار بودند و عاشورا هم نتیجه همان جا ماندن از امر ولی زمان بود.


و این بدین معنی، سمعا و طاعتا از ولی نیست بلکه باید سعی در فهمیدن علل فرامین ولی زمان داشته باشیم و اگر متوجه نشدیم به فرمان ولی اطمیان کنیم. حواسمان باشد که شتابزده عمل نکنیم.

 

فاطمه کول - عضو انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظر شما